ילד ישראלי שנרצח מרקטה של חמאס – הוצג באו"ם כפלסטיני שנהרג על ידי צה"ל
תמונתו של עידו אביגל בן ה-5 שנרצח לפני כשנתיים במטח רקטות לעבר שדרות נתלתה כחלק מתערוכה למען ילדים פלסטינים. בישראל זועמים: "זה בזוי"

תערוכה פרו-פלסטינית בבניין האו"ם בז'נבה הציגה תמונות של ילדים עזתים שנהרגו בתקיפות צה"ל – אלא שהוצגה שם תמונה של ילד ישראלי שנהרג לפני כשנתיים מרקטה של חמאס.

הנציגות הישראלית בז'נבה פרסמה ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, תמונה מהתערוכה וכתבה: "הילד הישראלי הזה הוא עידו אביגל. הוא היה בן 5 כאשר הוא נהרג בביתו בשדרות, בזמן מטח רקטות ששיגר חמאס בשנת 2021".

"חמאס הרג את עידו", המשיך הפוסט. "אבל היום, הנציגות הפלסטינית הציגה תערוכה שכללה תמונה של עידו כילד פלסטיני שכביכול נהרג על ידי ישראל בעזה. זה בזוי. אנחנו קוראים למשרדי האו"ם להסיר מיידית את התערוכה הזו, שמפיצה מידע שגוי ופרופגנדה".

על פי הדיווחים, התערוכה כללה גם תמונה של נער פלסטיני ששירת בגדודי המוג'אהדין – קבוצה מיליטנטית נוספת הפועלת בגדה המערבית ובעזה.

האו"ם לא אישר את הטענות על התמונות הספציפיות שנתלו, אך הודה שכמה תמונות שגויות פורסמו "ליד" התערוכה שפורסמה כחלק מ'יום הסוליגריות הבינלאומי עם העם הפלסטיני' וכי הצילומים לא היו חלק מהתערוכה הרשמית.

אבל גם במטה המרכזי של האו"ם בניו יורק, בכניסה הציבורית, יש תערוכה שהיא "אוסף של עלילות דם גרוטסקיות", כפי שתיארה אן בייפסקי, מנהל מכון טורו לזכויות אדם והשואה.

התערוכה כוללת סרטונים, כאשר אחד מהם טוען ש"פוליטיקאים ציונים מובילים" מקדמים "טיהור אתני של הפלסטינים", בעוד שהסרטון השני מאשים את ישראל בקידום מדינת "אפרטהייד".

בייפסקי האשימה שהסרטונים הללו מציגים תמונות של יהודים "טובחים" בערבים תוך התעלמות מוחלטת של "75 שנים של מחלמות ערביות במטרה להשמיד את מדינת היהודים".

"איפה הזעם של ההסתה השפלה הזאת לשנאת יהודים שממומנת ומאורגנת על ידי האו"ם עצמו, יחד עם שותפיו הפלסטינים?", אמר בייפסקי בהצהרה חריפה.

YOU MIGHT ALSO LIKE