דרק שוביין נדקר 22 פעמים ב'בלאק פריידי' – במחווה סמלית ל-BLM
חבר מאפיה מקסיקנית רצה לרצוח את השוטר שהורשע במותו של ג'ורג' פלויד, ובכוונה התנפל עליו ביום שישי שעבר כאקט תמיכה סימבולי לתנועת למען השחורים

חברה מאפיה מקסיקנית התנפל על דרק שוביין, השוטר שהורשע ברצח של ג'ורג' פלויד, ודקר אותו 22 פעמים – וככל הנראה היה הורג אותו אם הסוהרים לא היו מגיבים במהירות.

פרטי החקירה של התקרית החריגה בכלא הפדרלי בטוסון החלו להתפרסם, כאשר חבר המאפיה ג'ון טורסק בן ה-52 מואשם כעת בניסיון רצח וסעיפים נוספים, בעודו מרצה מאסר של 30 שנה.

טורסק סיפר לחוקרים כי הוא תכנן במשך חודשים להרוג את שוטר מיאנפוליס לשעבר על ידי דקירה בצווארו, והחליט לעשות את ב'בלאק פריידי' זאת כמחווה סמלית לתנועת ה-Black Lives Matter וסמל 'היד השחורה' – שהיא קשורה לארגון הפשע של המאפיה המקסיקנית.

כזכור, שוביין – המרצה 22 שנות מאסר בגין מותו של ג'ורג' פלויד – הותקף עם "סכין מאולתרת" ב-24 בנובמבר בשעות הצהריים. סוהרים הגיבו במהירות והצליחו לעצור את המשך המתקפה על ידי ריסוס גז פלפל.

שוביין נלקח לבית החולים במצב קשה מאוד, והרופאים ביצעו בו "צעדים מצילי חיים". מצבו של השוטר לשעבר עדיין לא ידוע, ואפילו משפחתו נותרה עם סמיני שאלה: "אמרו לנו שהוא במצב יציב, אבל הוא גם יכול להיות יציב ומחוסר הכרה. אנחנו פשוט לא יודעים".

טורסק הורשע בשנת 1997 על פשעים שביצע בזמן שעבד כמודיע של ה-FBI נגד המאפיה המקסיקנית, שבזכותו הוגשו כתבי אישום נגד 40 חברי הכנופיה. עם זאת, במהלך תקופה זו, הוא עסק בסמים, סחיטות ותקיפות. הוא הודח מתפקידו כמודיע והואשם בסעיפים רבים.

YOU MIGHT ALSO LIKE