אמזון שותקת – למרות שאחד העובדים שלה חטוף בעזה
כבר כמעט חודשיים שסשה טרופנוב בן ה-28 נמצא בשבי החמאס, לשם נחטף עם משפחתו וזוגתו אחרי שאביו נרצח. ועדיין, חברת הקמעונאות לא פצתה פה

אחד מהישראלים שמוחזק בשבי בלב רצועת עזה, עובד כמהנדס תוכנה בענקית הקמעונאות אמזון – שלא יצאה להגנתו ולא אמרה מילה על המתרחש.

סשה טרופנוב בן ה-28, שעבד במעבדות אנאפורנה בתל אביב, נחטף באותה יום שבת שחורה מבית הוריו, עם זוגתו, אמא שלו וסבתא שלו. אביו, ויטלי, נרצח במתקפה האכזרית. ביום רביעי, האמא לנה והסבתא אירנה טאטי, שוחררו מהשבי כחלק מהעסקה עם חמאס.

אחד מעמיתיו של סשה העניק ראיון אנונימי ל'ניו יורק פוסט', וזעם על אמזון. "הם אומרים ש'זה לא שאנחנו לא רוצים לדבר עליו, זה פשוט יפגע בו'", סיפר.

ביום רביעי נערך בלאס וגאס כנס Re:Invent, שם מנכ"ל שירות האינטרנט של אמזון נאם – אך כמובן שלא הזכיר את הטרגדיה המתמשכת של אחד מעובדיו.

חבריו של סשה החליטו לפעול, ושכרו משאיות ושטחי פרסום ליד אזור הוועידה, ועליהם התנוססה תמונתו של המהנדס בן ה-28.

"המטרה הייתה להראות שסשה הוא אחד מהם, ולנסות ליצור רגש בקרב האנשים שמגיעים לכנס לבין המשבר ההומניטרי עם בני הערובה. זה לא משהו רחוק מהם, זה אדם בדיוק כמוהם שנחטף", אמרה נטע אלון, חברה של סשה.

היא הוסיפה שהיא "מאוכזבת" לדעת ש"חברה כל כך גדולה לא יכולה אפילו לומר בקול רם שיש לה עובד שהוא בן ערובה בעזה". היא גם דחתה את הטענות של אמזון, לפיהן שאם היא תדבר על סשה בפומבי – זה יעמיד אותו בסכנה.

"דיברנו עם ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן... הוא אמר שאין סכנה כזאת", התעקשה אלון.

חברו האנונימי של סשה אמר שהשתיקה של אמזון היא חרפה, והתנהגות החברה זרקה "את הערכים שלה מהחלון... הם שואפים להיות המעסיקים הטובים בעולם. באמת? יש לכן עובד שנחטף... כל המשפחה שלו נחטפה או נרצחה. זה בולשיט".

YOU MIGHT ALSO LIKE