מקורב של ברון הסמים 'אל צ'אפו' חוסל בלב לוס אנג'לס
'אל מאגו', שגדל במזרח אל.איי, היה חבר בקרטל הסמים המקסיקני סינלואה ואחד ממפיצי המריחואנה העיקריים של האזור, ועם קשרים הדוקים לאחד הפושעים המבוקשים ביותר

סוחר סמים מלוס אנג'לס, חבר בקרטל סינלואה ומקורב לברון הסמים חואקין 'אל צ'אפו' גוסמן הכלוא בארה"ב – נורה למוות באזור תעשיית.

אדוארדו אסקובודו בן ה-39, המוכר בשמו 'אל מאגו' – כלומר 'הקוסם' בספרדית, נורה למוות בבוקר חג ההודיה בשדרת טאון שבווליוברוק. הוא גדל במזרח לוס אנג'לס והפך לאחד מסוחרי הסמים הגדולים באזור, שכן הוא היה סוחר המריחואנה הבכיר של הקרטל לצד בנו הבכיר של 'אל צ'אפו', אבין ארכיבלדו גוסמן סלזאר – שהוא אחד האנשים המבוקשים ביותר במקסיקו.

אל צ'אפו (צילום: Getty Images)

פושע נוסף נורה למוות באותו המקום – ג'יירמו דה לוס אנג'לס ג'וניור בן ה-47, וגבר נוסף נורה ואושפז בבית חולים מקומי, ואינו נמצא בסכנת חיים.

על פי ההרשעות של 'אל מאגו', הוא הלבין את הכספים שלו על ידי רכישת מכוניות יוקרתיות ושליחתן למרכז הראשי של קרטל הסמים בקוליאקאן, בירת מדינת סינלואה שבמקסיקו הגובלת בקליפורניה.

באוקטובר 2013, בזכות האזנת סתר, 'הקוסם' נתפס כאשר דיבר עם בנו של 'אל צ'אפו' על הברחה של יותר מחמישה טונות של מריחואנה דרך מנהרה מתחת לגבול עם מקסיקו. הוא הורשע וריצה כמעט חמש שנים בכלר הפדרלי, ושוחרר ב-2018.

'אל מאגו' 

הרשויות מאמינות שאסקובדו הורה על רצח של סוחר יריב שנורה למוות בבנטלי בשנת 2008. הוא מעולם לא הורשע הואשם ברצח, אלא אחיו ואדם נוסף הורשעו וכל אחד מהם מרצה מאסר עולם.

הקשרים של אסקובדו ל'אל צ'אפו' הפכו אותו לדמות חשובה בעולם התחתון, שכן ברון הסמים ממקסיקו היה האדם המבוקש ביותר בארה"ב אחרי חיסולו של אוסמה בן לאדן.

במשך יותר מ-12 שנים אל צ'אפו נמלט מהרשויות האמריקאיות, עד שנעצר ב-2014. חמש שנים לאחר מכן, הוא הורשע ונידון למאסר עולם ועוד 30 שנים בכלא, ונדרש לשלם 12.6 מיליארד דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE