החטיף הקליל והדיאטטי - שיעזור לכם להימנע מדמנציה
הוא נכנס תחת קטגוריית הדגנים המלאים – שמפוצצים בחומרים מזינים עם יתרונות בריאותיים רבים, ובמיוחד מסייעים למוח. "מרגש לראות שיש דרך להוריד את הסיכון לדמנציה בדרך כזו"

אם תוסיפו חבילת פופקורן, טבעי כמובן, לתזונה היומית שלכם – זה יכול לעזור לכם להפחית את הסיכוי שתסבלו מדמנציה בגיל מבוגר.

הממצאים הגיעו ממחקר שנערך באוניברסיטת Rush שבשיקגו, במהלכו החוקרים עקבו אחר למעלה מ-3,300 אנשים במשך שש שנים, ובדקו את התזונה והקוגניציה שלהם.

הם מצאו שמי שאכל ביום לפחות 85 גרם דגנים מלאים – כמו פופקורן או קינואה, ראו פחות פגיעה ברמות הקוגניטיביות שלהם בהשוואה לאלו שבקושי אכלו מזונות כאלה. במספרים, מי שאכל יותר דגנים מלאים היה צעיר קוגניטיבית ב-8.5 שנים ממי שלא עקב אחר תזונה זו.

"כאשר האלצהיימר והדינמציה משפיעות על מיליוני אמריקאים, מציאת דרכים למנוע את המחלה היא ערך עליון לבריאות הציבור", אמר מחבר המחקר, ד"ר שיאורין ליו. "זה מרגש לראות שיש דרך להוריד את הסיכון לדמנציה, ובסך הכל על ידי הגדלת התזונה של דגנים מלאים".

יש לציין כי משתתפי המחקר היו בני 75 בממוצע, כאשר 60 אחוז מהם היו שחורים, ואף אחד לא סבל מדמנציה.

מחקרים רבים שנערכו בעבר הראו את היתרונות של מזונות צפופים בחומרים מזינים – כמו שיבולת שועל, אורז חום, וכן, גם פופקורן. הם נקשרו להורדה בכולסטרול, ברמות האינסולין ובלחץ דם.

על פי ההמלצות הכלליות, מבוגרים צריכים לצרוך שלוש או יותר מנות של דגנים מלאים ביום. "הם עשירים בויטמין B ו-E ונוגדי חימצון אחרים. יש להם הרבה סיבים שנקשרים ליתרונות בריאותיים רבים, ובמיוחד קשורים לבריאות המוח", אמר ליו.

YOU MIGHT ALSO LIKE