חיידק נוסף התגלה במגוון פירות תוצרת קליפורניה – הנמכרים ברחבי ארה"ב
המוצרים הנגועים, כולל אפרסקים ושזיפים, היו על המדפים במשך חודשים רבים, לכן רשויות הבריאות מאמינות שמספר האנשים שנדבקו גבוה בהרבה

הסוכנות האמריקאית לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, פרסם אזהרה דחופה שלא לצרוך אפרסקים, שזיפים ונקטרינות שהופצו על ידי חוות HMC ונמכרו ברחבי ארצות הברית, זאת בשל התפרצות חיידק הליסטריה שגרם לזיהום בקרב לפחות 11 בני אדם, ולמותו של אחד.

בינתיים, החוקרים פועלים כדי לקבוע אם פרות או מוצרים נוספים הזדהמו גם כן מהחיידק המסוכן. זאת ימים בודדים לאחר שה-CDC אזהיר מפני הימצאות חיידק הסלמונלה בפרי המלון מתוצרת מספר חוות שונות.

(צילום: Shutterstock)

אותם מוצרים נגועים ישבו על המדף ונמכרו במשך תקופה ארוכה, שכן בהודעה של חוות HMC, שבסיסה בקניגסבורג שבקליפורניה, הוצהר על ריקול של אפרסקים, שזיפים ונקטרינות שנמכרו בין ה-1 במאי ל-15 בנובמבר השנה, כמו גם במהלך אותה תקופה ב-2022.

הפירות תוצרת HMC נמכרים ברחבי ארצות הברית על ידי קמעונאים כמו וולמארט וסאמ'ס קלאב. מהסיבות הללו, הרשויות מאמינות כי מספר החולים הוא גדול, ובהרבה.

נכון להודעה האחרונה שיצאה, האנשים שנדבקו בחיידק מתגוררים בשבע מדינות: קליפורניה, קולורדו, פלורידה, אילינוי, קנזס, מישיגן ואוהיו. סוכנות הבריאות האמריקאית מסרה כי תושב קליפורניה מת בגלל הליסטריה, ואישה בהריון סבלה מצירים מוקדמים.

זיהום מליסטריה עלולה לפגוע בעיקר בילדים או בקשישים, כמו גם באנשים עם מערכת חיסונית לחלשה. אנשים בריאים עשויים לחוות תסמינים הכוללים חום גבוה, כאבי ראש עזים וכאבי בטן. נשים בהריון גם כן בסיכון גבוה, שכן החיידר עשוי לגרום להפלה ולמותו של העובר.

YOU MIGHT ALSO LIKE