שימו לב: התפרצות סלמונלה מפרי אהוב הנגוע בחיידק
עד כה דווח על 43 בני אדם שנדבקו בחיידק, 17 מהם אושפזו בבתי החולים, אם כי סביר להניח שהמספר גבוה בהרבה שכן המוצר הנגוע נמכר במשך כמעט חודש

גורמי הבריאות בארצות הברית מזהירים את האמריקאים שלא לאכול מלונים מסוימים, שכן הם קשורים להתפרצות קשה של סלמונלה.

לפחות 43 בני אדם ב-15 מדינות שונות ברחבי ארצות הברית הורעלו, כולל 17 שאושפזו בבתי החולים. כך פרסם ביום שישי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, בהצהרה על התפרצות הסלמונלה.

סוכנות הבריאות האמריקאית מסרה כי סכנת הזיהום יכולה להגיעה ממלונים שלמים או חתוכים מראש, של המותגים הבאים: Malichita, Vinyard ו-ALDI.

כל מי שיש לו את המוצרים בביתם, אלו שנמכרו בין ה-16 באוקטובר ל-10 בנובמבר, יש לזרוק אותם באופן מיידי. מאחר שהפרי הנגוע נמכר למשך תקופה ארוכה, סביר להניח שמספר האנשים שחלו בסלמונלה הוא גבוה בהרבה ממה שדווח באופן רשמי.

בין המדינות בהן נמכר המוצר: קליפורניה, אריזונה, טקסס, וושינגטון, אילינוי ועוד.

בדרך כלל לוקח שלושה עד ארבעה שבועות לקבוע אם אדם חלה בעקבות אותה התפרצות. רוב האנשים שנדבקו בסלמונלה סובלים משלשול, חום והתכווצויות בטן תוך שש שעות עד שישה ימים לאחר צריכת המזון המזוהם בחיידק.

המחלה נמשכת בדרך כלל ארבעה עד שבעה ימים, אך אנשים פגיעים – כולל ילדים ומבוגרים מעל גיל 65, ואלה בעלי מערכת חיסונית חלשה, עלולים לפתח מחלה קשה הדורשת טיפול רפואי או אישפוז.

יש לציין כי נראה שההרעלה אינה רק בארצות הברית, שכן גורמים רשמיים בקנדה חוקרים התפרצות של אותו זן של סלמונלה, אותו הם גילו בדגימה של מלון מחברת Malichita.

YOU MIGHT ALSO LIKE