ביהמ"ש קיצץ את סכום הערבות לחשוד במותו של פול קסלר: ממיליון דולר ל-50 אלף
המשטרה בודקת אם ניתן להוכיח שמדובר בפשע שנאה, דבר שייקבע בתנאי שיימצא כי הפרופ' המוסלמי אמר דברי שטנה בזמן שדחף את המפגין היהודי בן ה-69

הרשויות במחוז ונטורה חתכו את הערבות של הפרופסור הפרו-פלסטיני המואשם במותו של פול קסלר היהודי בן ה-69, ממיליון דולר ל-50,000 דולר בלבד.

הקיצוץ הדרסטי הגיע זמן קצר לאחר שהרשויות הכריזו כי החשוד, לואי אבדלפתח אלנג'י בן ה-50 עדיין עלול לעמוד בפני אישומים בפשעי שנאה, זאת אם יצליחו להוכיח שאמר דברי שטנה בזמן שדחף את קסלר, שנפל ארצה ומת מפגיעת ראש.

(צילום: AP)

התובע המחוזי אריק נסרנקו, אמר ביום שישי כי מחלקת השריף ראיינה 60 עדים וסקרה יותר מ-600 סרטונים, לצד 2,000 דעות עבודה בסך הכל, שכללו חקירות של אלנג'י – פרופסור למדעי המחשב במכללת מורפארק, לו יש אזרחות ירדנית ואמריקאית.

אחרי שהחשוד טען לחפותו וביהמ"ש הפחית את סכום הערבות, נסרנקו אמר: "לא שללנו פשע שנאה, והחקירה הזו נמשכת. אנחנו בודקים אם המעשה היה מלווה בדברי שטנה, מילים ספציפיות... שמראות שנאה כלפי קבוצה מסוימת. כרגע, אין לנו את זה".

שריף המחוז ג'יימס פרייהוף, אמר ביום חמישי כי "ראיות פיזיות ומשפטיות חדשות בנוגע לפציעה בצד השמאלי בפניו של פול קסלר", תרמו למעצרו של אלנג'י.

כזכור, קסלר השתתף בהפגנה למען ישראל כאשר ממול נערכה הפגנה פרו-פלסטינית. בשלב כשלהו התפתח וויכוח, ועל פי החשד הפרופ' בן ה-50 הכה עם מגפון את קסלר, שנפל ארצה וסבל משברים בגולגולת, חבלות במוח ונפיחות שגרמה מאוחר יותר למותו.

בעוד שתחילה האירוע נחשב כרצח, החוקרים אומרים כי בשלב זה "אין ראיות או הצהרות כלשהן על כך שהנאשם הגיע לאותו צומת בכוונה כדי להרוג".

YOU MIGHT ALSO LIKE