כעס כלפי אילון מאסק: מקדם אנטישמיות ודיסאינפורמציה נגד ישראל
דעת הקהל העולמית מתעצבת על ידי הפרסומים ברשתות החברתיות - אשר מלאות בפיסות מידע ובתמונות שקריות לחלוטין שגורמות להסתה ולהחמרת המצב

גולשים רבים ברשת החברתית X זועמים על אילון מאסק וההתמודדות שלו עם פרסום דיסאינפורמציה על המלחמה בין ישראל לחמאס והפצת אנטישמיות.

מתחילת המלחמה, הרשת שנקראה בעבר טוויטר ספגה ביקורות רבות על כך שאפשרה לפוסטים אנטישמיים ואסלאמופוביים להישאר באוויר – על אף שסומנו על ידי משתמשים כמפיצי שנאה.

(צילום: Shutterstock)

אבל רבים טוענים שהמצב הוקצן וכי בפלטפורמה יש אלגורתים שמסייע לקדם תוכן של נאצים תומכי היטלר ומכחישי שואה.

עיתונאי של ה-BBC האשים את X ב'קידום' ציוצים של ג'קסון הינקל, אנטישמי המאמין בעליונות לבנה שכבר נחסם בעבר ברשתות חברתיות שונות בשל הפצת מידע מוטעה. והוא ממשיך לעשות כך מאז הטבח ב-7 באוקטובר, אז הוא נקט עמדה ברורה נגד ישראל וחולק עם כמעט 2 מיליון עוקביו טענות שקריות לחלוטין.

כך למשל, הינקל פרסם ב-X טענה כי חמאס הרג "את אחד הצלפים הטובים ביותר, בריב יריאל", ושיתף תמונה של חייל צה"ל. אבל היה מדובר בכלל בתמונה ישנה ו"נראה שלא קיים אדם בשם בריב יריאל" – ועל אף שהפלטפורמה הוסיפה הערה ליד התמונה, היא עדיין באוויר.

בפעם אחרת, הינקל שיתף תמונה של תקיפה אווירית על הרצועה וכתב "התפללו עבור עזה" – אלא מדובר בתיעוד ממבצע צבאי של ישראל במאי 2021. אותו פוסט, נצפה יותר מ-750,000 פעם.

חוץ מהפצת תיעודים ישנים עם כותרות שקריות, אותו הינקל מתבטא בצורה אנטישמיות חמורה, כאשר פרסם בחשבונו כי "היטלר צדק" ואף טען כי "הנאצים היו הלוחמים האחרונים שנלחמו בקרטל הבנקאות היהודי השטני".

ולמרות שמאסק קנה את טוויטר כדי להיאבק למען חופש הביטוי, עולים נגדו האשמות כי הוא מאפשר הפצת שנאה ודיסאינפורמציה באופן מסוכן. אפילו הרגולטורים של האיחוד האירופי, פתחו בחקירה על הטיפול של הפלטפורמה בהפצת מידע מוטעה על רקע המתקפה של חמאס על אזרחי ישראל.

YOU MIGHT ALSO LIKE