אובמה ערך 'שוויון מוסרי' בין ישראל לחמאס – וגונה: 'העולם לא מבין מול מה ישראל מתמודדת'
הקומיקאי ביל מאהר התנער מדבריו של הנשיא לשעבר, והזכיר לצופים כיצד ארגון הטרור פועל ללא ערכים הומניים, בעוד שישראל מוכיחה אחרת

ביל מאהר מנחה את התוכנית 'זמן אמת', ומאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס הוא מנהל דיונים ועורך מונולגים שתומכים בישראל ובמאבק שלה נגד הטרור.

ביום שישי, מאהר תקף את הנשיא לשעבר ברק אובמה שהתבטא באופן בו הוא עושה השוואה ערכית בין ישראל לחמאס.

(צילום: Getty Images)

"כולנו שותפים" לאלימות ולהסלמה שפרצה במזה"ת, אמר אובמה. "מה שחמאס עשה היה מחריד ואין לזה שום הצדקה. ומה שנכון הוא שהכיבוש, מה שקורה לפלסטינים, הוא בלתי נסבל... אם רוצים לפתור את הבעיה, צריך להסתכל על האמת, ולהודות שהידיים של אף אחד לא נקיות".

ביום שישי כאמור, מאהר האשים את אובמה בכך ש"השווה בערכיות ובמוסר" בין המדינה היהודית לארגון הטרור הפלסטיני.

"אני חייב לומר שאני עדיין מתקשה להבין אין אנשים עושים השוואה מוסרית. כלומר, אובמה, שעלתים רחוקות אכזב אותי, עשה זאת השבוע... אני לא חושב שההצהרה שלו הייתה מועילה כרגע. קודם כל, הפיגוע היה רק לפני חודש. זאת הייתה המתקפה הפראית הגדולה שראינו. יש הבדל גדול בין נזק נלווה לבין מה שחמאס עשה", אמר.

"שנית", המשיך מאהר, "הישראלים עושים כעת הפסקות הומניטריות של ארבע שעות. וחשוב לזכור, זו מלחמה שהצד השני התחיל! כל פעם שישראל יורה בחזרה, זה פשע מלחמה. זה קצת משוגע... כמו כן, האם חמאס יעשה את זה? יעשה הפסקות של ארבע שעות?".

המנחה התייחס לדבריו של שר המורשת הישראלי, עמיחי אליהו, שאמר כי שימוש בגרעין בעזה זו אופציה. "הוא פוטר ולא משתתף בישיבות הממשלה יותר. האם זה יקרה הפוך? די עם השוויוניות המוסרית הזאת", אמר מאהר.

הוא הוסיף: "חמאס הורגים את האנשים שלהם וחושבים שהם עושים להם טובה שהופכים אותם לשהידים. זה סוג אחר של סיטואציה שישראל מתמודדת איתה, שלרוב עולם אין".

YOU MIGHT ALSO LIKE