אלו הם הדגים שכדאי שתרחיקו מהצלחת שלכם
מטונה ועד סלומון, יש מגוון של מאכלי ים המלאים באומגה 3 ונוגדי דלקות – אבל יש כאלה פופולאריים למדי, שמכילים כספית ומזהמים שונים שמסוכנים לבריאות

מקובל לחשוב שדגים מספקים שלל יתרונות בריאותיים, שכן הם עשירים בחומרים חיוניים כמו אומגה 3 וחלבונים איכותיים.

וזה נכון לגבי חלקם. אבל חשוב לזכור שלא כל סוגי הדגים הם עשירים בויטמינים חיוניים – ולכן כדאי שתעשו בחירה בריאותית מושכלת לגבי מה אתם מכניסים לתפריט שלכם.

(צילום: Getty Images)

סלומון הוא כנראה הדג הבריא ביותר. "הוא עשיר באומגה 3 המסייע לבריאות הלב, כלי הדם והמוח, והוא גם עשיר בחלבון", אמרה לורי רייט, תזונאית מוסמכת ופרופ' באונ' דרום פלורידה.

חומצות שומן אומגה 3 ממלאות תפקיד קריטי להפחתת התמותה ממחלות לב, "ומספקות הפחתה בלחץ דם גבוה ובעלות תכונות אנטי דלקתיות רבות", אמרה רייט.

מסיבות אלה, מומלץ מאוד להוסיף חתיכת דג סלומון לתפריט שלכם, כמו גם מזונות אחרים העשירים באומגה 3, כמו פירות ים ספציפיים ואגוזי מלך או זערי פשתן.

בין מאכלי הים הבריאים ביותר לבני האדם הם צדפות, מולים. "כמו סלומון וסרדינים, צדפות עשירות באומגה 3 וגם עשירות בברזל. יתרה מכך, הן טובות לסביבה. אבל יש דבר אחד שחשוב לזכור – לעולם אל תאכלו פירות ים נאים", טענה רייט.

סרדינים, כאמור, גם כן עשירים ביתרונות אנטי-דלקתיים וחיוניים ביותר לבריאות הלב. "יש להם פרופיל תזונתי ייחודי, מכיוון שהם עשירים בסידן, מה שעוזר לבריאות העצם ולסדירות פעימות הלב", הסבירה הדיאטנית הקרדיולוגית מישל רוטנשטיין.

הדגים הקטנים גם עשירים בויטמין D, ונוסף על כך הם ממש לא יקרים. פרופ' רייט הציעה להוסיף אותם לתזונה היומית מעל קרקר עם חרדל, בטיגון עם שמן, שום בצל ומעט מיץ לימון ומלח – או פשוט מקופסת השימורים.

(צילום: Shutterstock)

דג ההליבוט הוא גם כן מומלץ על ידי תוזנאים, שכן הוא עשיר בסלניום – נוגד חמצון בריא ללב המפחית דלקות. רוטנשטיין הוסיפה כי הוא "ם מקור טוב לויטמין B6, שמועיל לחיזוק המערכת החיסונית, לעצבים ולכבד".

מקור טוב לאשלגן יכול להיות סנפיר-אדום, או רד סנאפר, "שעוזר לשפר את לחץ הדם ובריאות העורקים", לדבריה של רוטנשטיין, שהוסיפה כי הדג הוא גם מקור טוב לחלבון וויטמינים שונים מקבוצת B.

(צילום: Shutterstock)

תתרחקו מהדגים האלה 

כאמור, כאשר אתם חושבים על ארוחת צהריים או ערב, תעשו בחירה מושכלת איזה דג ייכנס לצלחת.

דג סול למשל, הוא יחסית פופולארי אבל הוא נמוך בחומרים מזינים בריאים כמו אומגה 3, אשלגן ומגנזיום. ולא רק, רוטנשטיין הסבירה כי הוא "עשיר בנתרן ביחס לאשלגן – כך שהוא עשוי להעלות את רמות לחץ הדם".

דג האמנון הוא גם אחד שתרצו להתרחק ממנו, במיוחד אם הוא מעובד, שכן הוא "מכיל רמות גבוהות של מזהמים וחומצות שומן אומגה 6, שיכולות לגרום לדלקות ובכלל לעשות רע לבריאות שלכם".

טעמתם פעם כריש? גם אם זה נשמע אקזוטי, עדיף להימנע לחלוטין, שכן לחלוטין לא בריא והדייג שלו הוא פשע של ממש. "כריש עשיר מאוד בכספית, שזה רעלן עצבי. לכן אסור על ילדים ונשים בהריון לאכול ממנו".

דג הטונה הוא הפופולארי ביותר, אבל הצריכה שלו שנויה במחלוקת. הוא מקור עשיר לויטמינים B6 ו-B12, שבהחלט מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית, ההרומונלית והעצבים.

"עם זאת", הסבירה רוטנשטיין, "טונה לא נחשב כמקור טוב לאומגה 3, והוא מכיל רמות גבוהות של כספית. אז אם אתם אוהבים טונה, נסו להגביל את עצמכם לפעם עד פעמיים בשבוע".

YOU MIGHT ALSO LIKE