מחקר חדש מוכיח: מי שמתאמן יותר – עצלן יותר
פעילות ספורטיבית קבועה ומתוכננת מעלה את הסיכוי שבשאר שעות היום, אתם תימנעו מעלייה במדרגות או הליכה עם הכלב, וכך ההוצאה האנרגטית שלכם לא באמת תשתפר

אם השגרה שלכם מלאה בפעילות גופנית מתוכננת, כלומר ריצות או ביקורים בחדר כושר – כך גדל הסיכוי שתהיו עצלנים בשאר שעות היום, מה שישפיע על היכולת שלכם לרדת במשקל.

"אם אנשים מחפשים לרדת במשקל, הם צריכים להיות מודעים להוצאה האנרגטית שלהם מחוץ לפעילות גופנית מתוכננת", כתבה מחברת המחקר ג'ולי מארוול מונספלדט, שהזכירה את החיוניות ב"הליכה עם הכלב, רכיבה על אופניים לעבודה או עמידה ליד שולחן העבודה".

מונספלדט ערכה סקירה מערכתית של 24 מחקרים שבדקו את רמות הפעילות הגופנית היומיומית של אנשים, לפני ותוך כדי תוכנית כושר סדורה.

רוב הממצאים הצביעו על כך שמי שכולל בשגרה שלו תוכנית אימונים, נוטה לרוב להימנע מפעילויות אחרות, כמו למשל עלייה במדרגות.

באחד המחקרים נטען כי הפסקת פעילויות גופניות יומיות שכאלה, יכולה להשפיע על 22% מהירידה במשקל.

כמובן שבתיאוריה, עשיית ספורט אמורה לגרום לגירעון אנרגטי, מה שאמור להביא לירידה במשקל. "אבל בפועל, אנו רואים ששני הדברים קשורים רק לעתים רחוקות, ושירידה במשקל מפעילות גופנית היא נמוכה מהצפוי".

המחקר ציין גם את חשיבות ההנאה מהפעילות הגופנית כדי באמת להביא לתוצאות. "לדוגמה, משתתפים במחקר שלא נהנו לרוץ, הגדילו את צריכת האנרגיה שלהם לאחר מכן, מה שקרא 'פיצוי תזונתי'".

YOU MIGHT ALSO LIKE