הוא חזר! ארנולד שוורצנגר קיבל פרס הוקרה מיוחד על מלחמתו באנטישמיות
באירוע גאלה מרגש של מוזיאון השואה בלוס אנג'לס, קיבל האייקון ההוליוודי ומושל קליפורניה לשעבר את ׳אות האומץ׳ מידיו של ניצול שואה יהודי בן 101. שוורצנגר: "אנחנו נשים זרקור על בעיית האנטישמיות בעולם"

בזמן שהאנטישמיות מכה גלים ברחבי ארצות הברית, אירוע הגאלה המיוחד של מוזיאון השואה בלוס אנג'לס השבוע היווה הפגנת כוח מרשימה של קהילת יהדות ארצות הברית. במרכז הערב הענקת פרס ׳אות האומץ׳ לשחקן הקולנוע האייקוני ומושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר.
יותר מ-1000 איש מהקהילה היהודית בלוס אנג'לס הגיעו לאירוע הגאלה ה-15 של המוזיאון שהתקיימה במלון בוורלי הילס בעיר. בעקבות המלחמה בישראל וגל הפגנות האנטישמיות ברחבי ארצות הברית, המארגנים לא לקחו סיכון, והאירוע היה מלווה באבטחה קפדנית של חברת Bsecure הוותיקה ולצידה מאבטחיו האישיים של שוורצנגר.

שוורצנגר ידוע כפעיל נלהב נגד אנטישמיות וכל פשעי שנאה ברחבי העולם. שורשיו האוסטרים ועברו הנאצי של אביו הביאו אותו לעמול קשה עוד יותר ולצאת בכל צורה אפשרית ובפומבי כנגד אנטישמיות ברחבי העולם, בראיונות טלויזיוה ובמדיה החברתית: ״אבי, כמו מיליוני גברים אחרים בגרמניה ואוסטריה נשאב לתוך מערכת מתודלקת בשנאה שפעלה בחסות שקרים ומרמה.״
לערב המרגש הוזמנו גם ניצולי שואה ממלחמת העולם השניה. ביניהם ג׳ו אלכסנדר, ניצול שואה בן 101 שהעניק לשוורצנגר את הפרס באקט מרגש על הבמה. שוורצנגר: ״קיבלתי פרסים רבים בחיי שקשורים בעיקר לשרירי הגוף שלי אבל הלילה פרס ההוקרה הוא על ליבי. חינוך ומלחמה באנטישמיות תמיד היו ערך עליון וחשוב עבורי עוד כשהייתי איש צעיר. אהבה חייבת תמיד לגבור על השנאה".

שוורצנגר עם ניצול השואה, ג'ו אלכסנדר


אירוע הגאלה גייס תרומות של כ-1.2 מיליון דולר לטובת מוזיאון השואה בעיר וכדי ללמד ולחנך את הדור הצעיר על החשיבות הקריטית של זיכרון השואה. בנוסף חלק מהכספים ישמשו גם לפרויקטים חינוכיים של המוזיאון למאבק באנטישמיות ושנאת יהודים ולשיתופי פעולה עם ארגונים יהודיים בעולם כמו מוזיאון אנה פרנק באמסטרדם.
לסיום אמר שוורצנגר: ״המשפט הכי מזוהה איתי הוא I'll be back, היום אני מבטיח לכם שאני אחזור לכאן עם קבוצה גדולה של סלבריטאים הוליוודים כדי שהם יראו מה העם שלכם עבר, ולשים זרקור על בעיית האנטישמיות והשנאה. אנחנו צריכים לדבר על הנושא הזה כל יום כדי לא לתת לשנאה להמשיך לשלוט. האהבה תמיד צריכה לנצח.״

YOU MIGHT ALSO LIKE