למען הבריאות הנפשית: קחו הפסקה מהחדשות – וצפו בסרטונים כאלה
חמש דקות בודדות של צפייה בסרטוני טבע כאלה ואחרים, יכולים לשפר מאוד את החוויה היומיומית ולהוריד את רמות הלחץ – מה שמאוד קריטי בימים קשים אלה

כבר כמעט שלושה שבועות שרבים מאיתנו צופים בחדשות כמעט בלי הפסקה, ואין ספק שהתנהגות כזו לא עוזרת לרמות החרדה והדיכאון.

מחקר חדש מצא שצפייה אפילו בסרטון טבע קצר אחד, יכול לשפר משמעותית את הבריאות הנפשית.

(צילום: Getty Images)

החוקרים התמקדו בגיל ההתבגרות המאוחר, תקופה אשר נקשרת מאוד לבעיות נפשיות – כולל דיכאון והתנהגויות אובדניות, אשר הוחמרו מאז תחילת מגפת הקורונה. "גיל ההתבגרות הוא תקופה של מעברים מרובים ותקופה של קשיים רגשיים", כתבו מחברי המחקר.

כדי לבדוק אם סרטוני טבע משפיעים בצורה כלשהי, החוקרים אספו 76 מבוגרים צעירים בגילאי 18 עד 25, ומינו אותם באופן אקראי לשתי קבוצות. אחת צפתה בסרטון המתאר הליכה בסביבה טבעית, והקבוצה השנייה קיבלה סרטון של נסיעה ברכבת עירונית.

שני הסרטונים היו באורך של 6 דקות, ושניהם הציגו צלילים הקשורים לסצנה שהופיעה בוידאו – כמו ציוץ ציפורים או רעשי רכבת.

התוצאות הראו שרמות הלחץ בקבוצה שצפתה בסרטון הטבע הקצר השתפרו משמעותית בהשוואה לקבוצה השנייה. יותר מזה, סף המתח פחת לטווח ארוך יותר, ואכן השתפר עם כל פגישת מעקב שנערכה לאחר המחקר.

עם זאת, סרטוני הטבע לא באמת עזרו לרמות הדיכאון, שכן באף אחת מהקבוצות שנבדקו לא הוצג שיפור, לכן החוקרים המליצו שבמקום לצפות בסרטון – עדיף לצאת לבילוי, אפילו קצר, בטבע.

"חשיפה וירטואלית לטבע מציעה תוספת פוטנציאלית לחשיפה בעולם האמיתי לסביבות טבעיות, והראיות מצביעות על כך שזה יכול להיות יעיל בשיפור הרווחה היומית", כתבו מחברי המחקר.

YOU MIGHT ALSO LIKE