כוכב ללא הפסקה
סרטו האחרון של כוכב הקולנוע היהודי, אדם סנדלר, אחד הגדולים והמרוויחים ביותר בהוליווד, ״את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי״ כבש את נטפליקס והעולם • ההפקה המלוטשת מציגה את אשתו שהתגיירה למענו ואת שתי בנותיו שכבר נחשבות לכוכבות עולות בהוליווד • כעת הוא יוצא לסיבוב הופעות ברחבי ארצות הברית ואתם מוזמנים

אדם סנדלר הוא כנראה אחד השחקנים האהובים בהוליווד וגם אחד הרווחיים ביותר עם הון מוערך של למעלה מ-400 מיליון דולר. מאחוריו שלל קומדיות סנדלריות מצליחות.
השחקן היהודי בן ה-57 חגג לאחרונה הישג מרשים כשסרטו החדש ״את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי״ בו משחקים אשתו ובנותיו, זכה להתלהבות מכל עבר. והפך הסרט הכי נצפה של סנדלר אי פעם בנטפליקס.
אתר Rotten Tomatoes הכריז שזה הסרט הכי טוב שלו והעניק לו ציון של 96%, כך הסרט עוקף את להיטיו הגדולים של סנדלר כמו ״סיפורי מאירוביץ״ (92%) ויהלום לא מלוטש (91%).
הסרט הוא חלק מעסקת ענק שחתם עם נטפליקס ב-2020 להפקת ארבעה סרטים בכיכובו תמורת יותר מ-250 מיליון דולר!
סנדלר חובש כובעים שונים בתעשיה ההוליוודית: שחקן, קומיקאי תסריטאי ומפיק. הוא היה מועמד שלוש פעמים לגראמי וחמש פעמים לפרס האמי.
סנדלר מרבה לעסוק ביהדות ובאהבתו לישראל. ״שיר החנוכה״ שכתב כחלק מהופעתו ב- Saturday night live הפך להיות המנון של צעירי יהודי אמריקה.
כך גם בסרט ״אל תתעסק עם הזוהן״ (בהשתתפות השחקן הישראלי עידו מוסרי ופסקול בעברית של "הדג נחש"), להיט הקופות הגדול בו סנדלר משחק צעיר ישראלי אחרי צבא שעובר לניו יורק עם חלום להיות מעצב שיער. בסרט הוא צוחק על הסממנים הישראלים כמו חומוס, החיבה לכיבוש נשים, העבר הצבאי המסתורי, הספונטניות ותרבות ה״יהיה בסדר״.
אדם ריצ׳רד סנדלר נולד ב-1966 בברוקלין ניו יורק. הוריו היו מהגרים יהודים מרוסיה; האם ג'ודי עבדה כמורה בבית הספר בעיר ואביו סטנלי מהנדס חשמל.
הוא הפציע לראשונה על המרקע ב-1987 כחברו של תיאו הקסטבל בקומדיה המצליחה ״משפחת קוסבי״. סרטו הראשון Going Overboard יצא ב-1989 ועוד לא היה להיט, לכן סנדלר התמסר להופעות סטנד אפ שלו במועדונים ברחבי המדינה.
הוא התגלה לראשונה על ידי הקומיקאי דניס מילר שהגיע לאחת הופעות הסטנד אפ שלו בלוס אנג'לס. מילר סידר לו את העבודה הרצינית הראשונה ככותב לתוכנית Saturday night live.
ההצלחה הגדולה בעולם הקולנוע והטלוויזיה הגיעה עם - Happy Gilmore, שיצא ב-1996 ו- The Wedding singer שיצא אחריו. שניהם העניקו לסנדלר את תדמית הרווק המתהולל שהמשיכה גם ל- Very bad thing ו- The Waterboy. בהמשך הקים סנדלר חברת הפקות סרטים משלו ה- Happy Madison Production.
סנדלר נודע בעיקר בקומדיות המצחיקות שלו, שחלקן כבשו את ליבם של צעירי אמריקה אך לא את לב המבקרים.
הכשרון המיוחד שלו הוליד עם השנים עשרות סרטים מוכרים ואהובים, כגון: ביג דדי, 50 דייטים ראשונים, תעלומת רצח, נער המים, מגודלים, תקועים בחופשה, בילי מדיסון, שטן על הזמן ועוד.

לצדו תמיד נצפו כוכבים וכוכבות מצליחים לא פחות שליוו אותו לאורך הדרך, לרוב אף ביותר מסרט אחד כמו ג'ניפר אניסטום, רוב שניידר דרו בארימור, ווינונה ריידר, ג'ק ניקולסון, סטיב בושמי ועוד רבים וטובים. במשך שנים הוא היה שחקן קומדיות מצליח וזה שלא לוקחים יותר מדי ברצינות. הוא לא קיבל תפקידי אופי בסרטים רציניים.
הגלגל הסתובב ב-2019, בסרט Uncut Gems בו סנדלר גילם יהלומן יהודי, מאכער שמתגלגל בעסק הרעוע שלו, מהמר בכספי לקוחותיו ובעיקר מבטיח הבטחות לאנשים ללא כיסוי. המבקרים היללו את הסרט, שיבחו את משחקו והגדירו אותה כתצוגה הטובה ביותר שלו.
הסרט ״את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי״ שמבוסס על העיבוד לספר הנוער מ-2005 שכתבה פיונה רוזנבלום, מתכתב עם חייו האישיים של סנדלר, שהזמין את אשתו ושתי בנותיו לשחק עימו בסגירת מעגל מרגשת.
את ג׳קי אשתו הכיר על הסט של ״ביג דדי״ כשגילמה מלצרית והוא כמובן את סוני קופאקס, עורך דין צעיר ועצלן שהחליט לאמץ ילד.
השניים התאהבו, וג׳קי החליטה להתגייר עבורו. ב- 2003 הם התחתנו בטקס יהודי מסורתי כדת משה וישראל. החתונה הייתה עמוסה בכוכבים ביניהם חבריהם הטובים: ג׳ק ניקולסון, ג׳ניפר אניסטון ורוב שניידר.
שלוש שנים לאחר מכן הביאו ג׳קי ואדם את בתם הבכורה, סיידי, ובחורף 2008 את בתם השניה סאני. זאת לא הפעם הראשונה בה סנדלר מלהק את בנותיו לתפקידים בסרטיו: הן מפציעות בתפקידים קטנים ב״תעלומת רצח״ ו״יובי יציל את ליל כל הקדושים״, אך ב״את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי״, סאני היא הכוכבת של הסרט, לצד אחותה.
הפעם התסריט פגש את המציאות כשסאני חגגה את בת המצווה שלה ממש לפני תחילת צילומי הסרט. בכלל, בראיונות לקידום הסרט סנדלר סיפר שהסרט משתף בהמון רגעים מהחיים האמיתיים והאינטראקציה שלהם בבית.
למי שחי מתחת לסלע, ולא צפה בסרט המדובר, לא נעשה ספוילר אך נספר שהסרט מתאר את סיפורה של סטייסי פרידמן (סאני), מתבגרת פריבילגית טיפוסית בכיתה ז', במשפחה ניו יורקית עמידה, יהודית רפורמית. הוריה מתכננים את טקס הבת המצווה שלה והעלייה לתורה בעוד סטייסי מתרגשת בעיקר מהמסיבה הענקית בדמות הפקת השנה, אותה היא הולכת להרים (במימון הוריה כמובן).
את הבת מצווה היא מתכננת יחד עם הבסטי שלה, לידיה (סמנתה לוריין). הכל הולך די טוב עד שכמובן נכנס בן לתמונה, החתיך של השכבה. לידיה וסטייסי רבות עליו והקשר ביניהן מתנתק. מכאן תחלנה מלחמת נעורים כמו שרק בנות מתבגרות יודעות.
במקביל הסרט מתאר את יחסיה עם הוריה, מערכת ערכים יהודית, והכל מתובל בפינג פונג משעשע של בדיחות והומור במיטבו.
סנדלר תמיד ידע לפרגן לחברים. ב-2008 הוא ליהק את השחקן הישראלי עידו מוסרי לתפקיד אורי שולמסון, מנהל חנות למוצרי חשמל בסרט ״אל תתעסקו עם הזוהן״. השניים הפכו חברים וסנדלר הזמין אותו בשנית לשחק את די ג׳י שמולי, תקליטן מקומי שמופיע דרך קבע בכל מסיבות הקהילה היהודית האמריקאית בניו ג׳רזי. נחמיא למוסרי שיודע לקחת תפקידים קטנים ולהפוך אותם לגדולים ומשמעותיים.
באחת הסצנות המצחיקות הוא מתקלט במסיבה ודוחה בקשה לשיר מהקהל... מנגן משהו אחר לגמרי כשהוא מבהיר לקהל: ״תנו לדי ג׳י שמולי להכתיב את הוויב״. מוסרי משעשע, מבדר ומוסיף המון בפן הקומי של הסרט.
עידו בן ה-44 עשה את הופעתו הראשונה בטלוויזיה כבר בגיל 9 בתפקיד אורח בסדרת הטלוויזיה הקצרה ״מאש״ה״. הוא שיחק גם בתוכנית הנוער עמוסת הכוכבים ״תופסים ראש״ ובסדרה עניין של זמן. מאז הוא מופיע דרך קבע בתיאטרון גשר וקאמרי בהצגות שונות. אם אתם פחות מזהים את דמותו זה מכיוון שמוסרי מתמקד בעולם הדיבוב. את קולו תוכלו למצוא בסרטים רבים כמו: צבי הנינג'ה, מדגסקר, פוקימון, רכבת לקוטב, משפחת סימפסון, ולאחרונה אף דיבב את מריו בסרט סופר מריו.
בראיון שעשה לרגל השתתפותו בסרט אמר מוסרי: ״זה נס שאדם סנדלר עדיין קורא לי, במיוחד אחרי הקורונה. הוא כל פעם מזמן אותי כשיש לו תפקיד של ישראלי, שנכון עבורי. אדם מבין את ההומור שלנו. אגב, אדם הגדיל לי את התפקיד בסרט החדש, שבהתחלה היה קטן למדי. הוא כל הזמן שלח לי גרסאות חדשות עם סצנות נוספות".
ההצלחה של ״את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי״ היא לא מקרית. התסריט עשוי היטב. ההופעה מהודקת ומשעשעת כאחד. אם עלו לכם מחשבות שסנדלר מסדר לבנותיו תפקידים ללא צדק זה ממש לא המקרה. הבנות לבית סנדלר מפגינות המון כישרון. סאני סוחפת ומרגשת כאחד ומצדיקה את התפקיד הנוצץ שקיבלה.
וכן, חייבים לדבר על הפן היהודי. סנדלר כמו סנדלר, תמיד ידע לעשות המון כבוד למורשת שלו. הוא הכניס ערכים כמו: ״זה היום החשוב ביותר בחיים שלך״, מסביר את החשיבות של כיבוד המסורת היהודית, קריאת התורה בעברית לצד סצנות קומיות משעשעות על האמא היהודיה הנוירוטית, הבעל היהודי הטיפה גלמוד ליד אישתו הדומיננטית.
הסרט מטפל בהמון משברים חברתיים של גיל ההתבגרות ומריבות משפחתיות ואף עוסק בתופעות דיכאון אצל בני נוער, בריונות וחרם חברתי; אך בחוכמה לא עוסק בנושאים הללו יתר על המידה ומציג איזון קומי שמשאיר את הסרט באווירה חיובית ומצחיקה.
הצלחת הסרט החזירה את סנדלר למרכז הבמה, לא רק בהוליווד אלא בכל תעשיית הבידור. לפני מספר ימים הודיע שבאוקטובר הקרוב הוא פותח בסיבוב הופעות קומי מוזיקלי בכל רחבי ארצות הברית והכרטיסים נחטפים. הסיבוב יכלול הופעות סטנד אפ ושירים שכתב ואנחנו לא יכולים לחכות.

YOU MIGHT ALSO LIKE