לקראת הקמת מגדל יוקרה חדש: משפחות הרוגי האסון בסרפסייד דורשים שלא לפגוע באנדרטה לזכר הקורבנות
על אף שהעירייה אישרה את הקמת המבנה החדש, משפחות ההרוגים דורשות שלא למקם מתחם לפינוי אשפה בסמוך לאנדרטה שהוקמה בעקבות קריסת המבנה הקודם, שגרמה למותם של 98 איש

בני המשפחה של הרוגי קריסת בית הדירות בסרפסייד שבדרום פלורידה נפגשו לאחרונה עם קבוצת יזמים המתכננת להקים בניין מגורים חדש במקום, וזאת כדי להביע את דרישתם שאתר הנצחה לקורבנות יישאר חלק מהמתחם המחודש.

זירת האסון בסרפסייד, כשבוע לאחר הקריסה (צילום: AP)

ביום רביעי האחרון נערכה פגישה בין הצדדים, בה הם דנו בעיקר בנושא אחד: החלטת היזמים למקם את אזור הפסולת (למעשה, פח האשפה המרכזי של הבניין שממנו משאית זבל תגיע) וכניסה ייעודית למשאיות בסמוך לאנדרטה שהוקמה לזכר ההרוגים.

בתחילת החודש, מועצת התכנון של סרפסייד אישרה את ההצעה של היזמים מדובאי להקים מגדל יוקרה בשד' קולינס פינת רח' 88. לדבריו של מרטין לנגספלד, אחד התומכים בהשארת האנדרטה, היזמים פוגעים בזכרון ההרוגים.

"הם קיבלו אישור ועכשיו הם מנסים לעשות הכל כדי לנצל את הגישה לרחוב 88. הם אומרים, 'בוא נשים משאיות זבל במקום שבו אנשים מתו. בוא נשים מקום למשאיות במקום שבו אנשים מתו'. משאיות זבל וכדומה אינן מהוות צורך בגישת חירום", אמר.

זירת האסון, שעות ספורות לאחר קריסת בית הדירות (צילום: Getty Images)

כזכור, מגדל 'צ'מפליין דרום' (Champlain Towers South) קרס בפתאומיות בשעות הבוקר המוקדמות של ה-24 ביוני 2021 וגרם למותם של 98 דיירים. עבודות החילוץ נמשכו שבועות ארוכים, אולם איש לא חולץ מן ההריסות מאז השעות הראשונות של האסון.

למען הסר ספק, משפחות ההרוגים אינן מבקשות מהיזם מדובאי שלא לבנות את המגדל - אלא רק מבקשות ממנו לשקול מחדש את הסוגייה הנ"ל, ולבדוק הם ניתן להעתיק את האזור של המשאיות לשד' קולינס - כלומר, הרחק מהאנדרטה.

לטענתם היזמים, העתקת המתחם לא תקבל את אישור העירייה: "יש תקנים של עיר ומחוז ועלינו לעמוד בהם", אמרו נציגים מטעמם. עם זאת, משפחות ההרוגים סבורות כי יש מקום להעניק אישור חריג, בשל הנסיבות הטרגיות. החלטה סופית בנושא צפויה להתקבל לקראת סוף החודש.

YOU MIGHT ALSO LIKE