פלורידה בטווח הסכנה: הוכרז מצב חירום במדינה - סופת ההוריקן תכה בעוצמה בדרגה 4; המושל מפציר בתושבים להתפנות
"זהו רגע מכריע", הודיע רון דה סנטיס אשר הזעיק את המשמר הלאומי בעקבות התחזקותה של הסופה הטרופית אידליה שהפכה לחמורה וצפוייה להגיע לאדמת מערב המדינה כבר בשעות הבוקר המוקדמות

הסופה הטרופית 'אידליה' צפויה להתחזק להוריקן בדרגה 4 עם הגיעה לחופה המערבי של אדמת פלורידה בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, כך הודיע המרכז הלאומי להוריקנים שהגדיר אותה כ"מסוכנת מאוד".

משמעות הערכה זו היא שגדל הפוטנציאל לנזק ברמה קטסטרופלית שיורגש בפגיעה במבנים, עצים ובעמודי חשמל. על פי הודעת המרכז, ישנו חשש כבד שאזורים מסויימים לא יהיו ראויים למגורים במשך שבועות.  

עד כה נמדדו רוחות בעוצמה של 110 מייל לשעה (176 קמ"ש) כאשר מייל לשעה נוסף יכניס אותה לדרגה 3 וכאשר תגענה הרוחות לעוצמה של 130 מייל לשעה ומעלה (208 קמ"ש) הסופה תוכרז רשמית כהוריקן דרגה 4.

בכל מקרה, החל מדרגה 3, הגדרת הסופה משתנה מהוריקן להוריקן חמור. בזמן כתיבת שורות אלו סופת ההוריקן נמצאת מרחק 125 מייל מטמפה וממשיכה להתעצם בדרכה צפונה במהירות של 18 מייל לשעה כאשר הצפי הוא שהיא תכה ביבשה כבר בשעות הבוקר. 

מושל פלורידה, רון דה סנטיס הודיע על הפעלת המשמר הלאומי ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הכריז על מצב חירום שהתרחב גם אל מדינות ג'ורג'יה ודרום קרוליינה הסמוכות.

עוד מסר מושל פלורידה לתושביו כי "זהו רגע מכריע. סופת הוריקן חמורה מאוד צפוייה לפגוע בנו". כמו כן, הוא הפציר בהם למלא אחר הוראת הפינוי באזורים שנתבקשו לכך."אתם חייבים לעזוב עכשיו!".

על פי המרכז הלאומי להוריקנים ישנו חשש כבד מפני סופת הוריקן של אחת בדור שתהיה עוצמתית יותר מהוריקן איאן שהיכה במדינה בשנה שעברה.

מידע נוסף ימסר בהמשך

YOU MIGHT ALSO LIKE