ספינת תענוגות עם אלפי נוסעים התנגשה במזח בסן פרנסיסקו
הספינה חזרה משייט של עשרה ימים לאלסקה, ובעת שניסתה לעגון ברציף - השליטה אבדה והיא התנגשה במזח. כמעט 4,500 בני אדם היו על הסיפון, ובמזל אף אחד לא נפגע

ספינה של פרינסס קרוז ועליה כמעט 4,500 בני אדם - התנגשה במזח בסן פרנסיסקו בזמן שניסתה לעגון.

ספינת הענק, 'רובי פרינסס', התנגשה באופן "לא צפוי" ברציף 27, קצת אחרי השעה 6:00 בבוקר כאשר חזרה משייט של עשרה ימים הלוך ושוב לאלסקה, אליו יצאה ב-26 ביוני. כך נמסר בהצהרה של חברת השייט.

(צילום: פרינסס קרוז)

במזל, לא דווח על פציעות בקרב 3,328 האורחים שהיו על הסיפון ו-1,159 אנשי הצוות. 

דובר החברה אמר כי "לא היו נפגעים ובשום שלב האורחים או הצוות לא היו בסכנה כלשהי. הספינה עגנה בבטחה ועזיבת הנוסעים הושלמה". 

האונייה עצמה נותרה עם שקע בדופן האחורי שלה, והיקף הנזק עדיין לא ברור. עם זאת, כנראה שהתאונה תעכב את ההפלגה הקרובה של הספינה לאלסקה. 

עם זאת, בינתיים נראה שהמזח עצמו היה זה שספג את רוב חומרת ההתנגשות, כאשר חלק מחוטי המתכת שעוזרים לייצב את המצופים הכתומים נתלשו לחלוטין. ועדיין, לא ברור אם הנזק הוא חמור - נמסר מנמל סן פרנסיסקו. 

"שמתי לב שאנחנו מסתובבים די מהר, ומתקרבים מאוד לרציף. הייתי באמצע הספינה, בצד של הנמל, הסתכלתי ואז התנגשנו ברציף", סיפר תושב סקרמנטו, פול זסו, שהשתתף בשייט. 

נוסע אחר, ג'רמי ג'ורדן, אמר כי תוצאות ההתנגשות היו מינימליות, אבל "בהחלט יכולת להרגיש את זה". הוא גם שיתף כי בסך הכל יממה לפני כן, "הקפטן דיבר על איך הוא נכנס לרציף ועד כמה הזרמים הם בלתי צפויים. אז כן, מסתבר שזה אתגר עבורם לעשות את זה". 

סיבת התאונה עדיין בחקירה, אך בזמן ההתנגשות במזח, הספינה הייתה בשליטה חלקית של 'מנווטי סן פרנסיסקו' - שהם ימאים שעוזרים לספינות גדולות לנווט את הקטע באורך 11 קילומטרים בין פתח המפרץ ועד ליעד הסופי ברציף. 

YOU MIGHT ALSO LIKE