לוס אנג'לס: כך הצליח לפרוץ לחנות היין - ולגנוב מאות מהבקבוקים היוקרתיים ביותר
אחרי שעשה חור בגג והשתלשל אל תוך החנות, הגנב הסתובב כשלוש שעות ולקח יותר מ-600 בקבוקים יקרים מאוסף שהורכב במשך שנים - שחלקם עלו 5,000 דולר

חבורת פושעים פרצה בסוף השבוע לחנות יין באזור לוס אנג'לס, ויצאה משם עם כמויות של בקבוקים יוקרתיים שיובאו מצרפת ואיטליה, שווי ערך ל-700,000 דולר. 

תיעוד מהפריצה שאירעה ב-30 ביוני בסביבות השעה 1:00 בלילה, מראה את הגנב עולה על גג החנות 'יינות לינקולן פיין' שבשדרות לינקולן, לבוש במסכה, קפוצ'ון כהה ונושא עמקו תיק. 

ממש מעל החדר בו אוחסנו כמה מהמוצרים היקרים ביותר, הגנב ביצע חור בתקרה ועם חבל שהיה ברשותו - הוא השתלשל מהגג אל תוך מרתף היין. 

וכך, במשך קרוב לשלוש שעות, עד 4:00 לפנות בוקר, הגנב אסף יותר מ-600 בקבוקים מהאוסף היוקרתי ביותר.

בעלי החנות, נאזמול האק הלאל, אמר שהגנבים לקחו איתם 74 אחוזים מהפריטים היוקרתיים, כאשר חלק מהבקבוקים היו שווי ערך ל-5,000 דולר. "הם ניקו את המקום. הם לקחו הכל. לא נשאר לנו כלום בצד של בורגונדי ובורדו", אמר הלאל. 

"אני בהלם. אני לא יודע כמה זמן ייקח לי להתאושש מזה. זה לא רק עניין כלכלי, זה גם רגשי", המשיך בעל החנות, שהסביר כיצד הוא בילה עשרות שנים ביצירת אוסף היינות היוקרתי, בעיקר בקבוקי Blue-Chip של יינות הנחשבים ל'השקעות יציבות' שכן הערך שלהם מטפס עם הזמן. 

"האוסף שלי התחיל לפני 16 או 17 שנים. יש לי הרבה בורגונדי צרפתי שפשוט קשה להשיג".

בתוך החנות הגנב עבד לבד, אבל מצלמות האבטחה תיעוד טנדר לבן מקיף את המבנה לפני שהחשוד בגניבה עצמה התקרב למקום. וכך גם עם יציאתו, אותה מכונית לבנה נצפתה נוסעת באזור. 

הלאל אמר שהוא מאמין שמספר אנשים היו מעורבים בפריצה, ושהגנבים ידעו בדיוק מה הם מחפשים.

כעת, הוא בעצמו מציע פרס של 10,000 דולר עבור כל מידע שיוביל ללכידת האשמים, והוסיף כי הוא מתכנן לשלוח רשימה של היינות הגנובים לחנויות מקומיות ולבתי מכירות פומביות, בתקווה שהם יקבלו הצעה לקנות את הבקבוקים הללו.

YOU MIGHT ALSO LIKE