אחרי שעסקיו נפרצו - מושל קליפורניה מגדיל את כמות השוטרים בסן פרנסיסקו
גווין ניוסום הודיע כי הוא יקצה עוד עשרות קציני אכיפת חוק לטובת ההתמודדות עם רמות הפשיעה המזנקות ומשבר הסמים המחריף - ופנה לשופטים: "תעמידו לדין את פורעי החוק"

מושל קליפורניה גווין ניוסום הודיע כי יכפיל את נוכחות השוטרים בסן פרנסיסקו כדי להתמודד עם הפשיעה המזקנת ומשבר הפנטניל, אשר "לא מתקבל על הדעת".

כל זאת כאשר המושל הדמוקרטי הודה שעסקי היין והאירוח שלו נשדדו לפחות 12 פעמים.

(צילום: Getty Images)

חברת PlumpJack Group של ניוסום, שנוסדה בשנת 1992, מחזיקה בשלוש מסעדות, יקבים, מלון בוטיק וברים שונים בסן פרנסיסקו. אחרי שנבחר לראש העיר, ניוסום הפסיק להיות מעורב בכל הקשור לפעילות עסקיו.

ורק אחת מחנויות היין שלו, PlumpJack Wine and Spirits, נפרצה לפחות ארבע פעמים בשנת 2021. 

"אחת הבעיות העיקריות שלי כרגע בסן פרנסיסקו היא, שלמען האמת, אנחנו לא אוכפים חוקים קיימים… אנחנו לא מעמידים לדין את פורעי החוק", אמר ניוסום ואז פנה לשופטים, לתובעים הכלליים ולכל אנשי החוק: "אני רוצה לראות אנשים עומדים לדין על הפרות חוק".

כחלק מהתוכנית החדשה של ניוסום שמטרתה להתמודד בעיקר עם משבר מנות היתר בעיר, המושל יגדיל את מספר חברי המשמר הלאומי של קליפורניה, שיעבדו עם ראשת העיר לונדון בריד כדי ליצור תוכנית מקיפה למלחמה בשווקי הסמים.

המושל מסר כי "יותר ממאה קציני CHP הצפויים לסיים את האקדמיה כבר השבוע, כמו גם קצינים פעילים בחטיבת סן פרנסיסקו" יוקצו עבור התוכנית, שהיא למעשה הרחבה של אחת קודמת מאפריל האחרון, שהקצתה שוטרים של סיירת הכביש המהיר. 

ניוסום אמר כי מאז אפריל, "התוצאות הן לא פחות מיוצאות דופן. תוך שישה שבועות בלבד, השוטרים החרוצים שלנו תפסו מספיק פנטניל כדי להרוג את העיר שלוש פעמים, כמו גם מספר רב של כלי נשק וסחורה גנובה". 

על פי התונים הסטטיסטיים האחרונים, סן פרנסיסקו ראתה עלייה של 41 אחוזים במינוני יתר ברבעון הראשון של השנה - זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 

YOU MIGHT ALSO LIKE