זעזוע בקליפורניה: פקיד ציבורי בכיר - הוא רוצח מפלורידה שנמלט כבר 40 שנה
דונלד טסיני חשוד כי בשנת 1984 חנק למוות צעירה והשליך את גופתה לתעלה. הוא הצליח לברוח מהרשויות, ולהשתקע בקהילה קטנה ליד סן דייגו - שם כיהן כנשיא מועצת המים

במשך כמעט ארבעה עשורים, תושב פלורידה שרצח אישה הצליח להימלט מהרשויות, ושמו אפילו הופיע מספר פעמים בתוכנית הטלוויזיה America's Most Wanted.

אבל מוקדם יותר החודש, המרדף הגיע לסיומו כאשר דונלד סטיני בן ה-65 נעצר בקליפורניה אחרי שבנה שם חיים שלמים ומוצלחים, שכן הוא כיהן כנשיא מועצת מים מקומית. 

"כולנו המומים", אמר קולגה של סנטיני לחדשות המקומיות. "הוא היה עמוד התווך של הקהילה. הוא היה סנגור, לא מתעמת, וממש לא מתחבר. אני עדיין מנסה לעבד את כל זה". 

סנטיני נעלם ממחוז הילסבורו בשנת 1984, לאחר שהוגדר כחשוד העיקרי ברצח האכזרי של סינתיה רות' ווד בת ה-33, שנחנקה למוות והושלכה לתעלה. 

על פי ההודעה לעיתונות שפורסמה עם מעצרו, סנטיני "היה האדם האחרון שנראה עם ווד לפני שהבלשים גילו את גופתה". 

אבל הוא הצליח להימלט, ובאמצעות יותר מ-12 כינויים ושינויים תכופים של מיקומים, סנטיני חמק מידי הרשויות, והתמקם בקפו, קהילה כפרית של 3,000 איש בלבד, כשעה בלבד מסן דייגו. הוא הציג את עצמו כוולמן סימונדס, ולאט לאט השתלב בקהילה, ואף התמנה לנשיא רשות המים. 

סנטיני היה כל כך בטוח שהצליח להימלט מדין, שהוא אפילו התראיין לכלי תקשורת מקומיים לגבי תאונה קטלנית שאירעה בשנת 2018.

אבל בתחילת החודש, ב-7 ביוני, כוחות של שירות המרשלים של ארה"ב הגיעו לביתו ועצרו אותו, וביום רביעי האחרון הוא הוסגר מסן דייגו לפלורידה, והועבר לבית הכלא אוריינט רואד בטמפה. בשלב זה, לא ברור מה הם הרמזים שהביאו לפיצוח המקרה.

המקרה של סנטיני הופיע שלוש פעמים בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית America's Most Wanted: לראשונה בשנת 1990, לאחר מכך בשנת 2005 ובפעם האחרונה בשנת 2013. 

בסדרת הטלוויזיה הראו כיצד הבלשים ניסו לפענח כיווני חקירה שונים, שהובילו אותם לטקסס ואפילו לתאילנד. 

סנטיני ריצה בעבר מאסר בגין אונס משנת 1978, בזמן שהיה חייל אמריקאי שהוצב בגרמניה. כמו כן, הוא היה מבוקש בגין שוד בטקסס.

YOU MIGHT ALSO LIKE