לראשונה מזה 20 שנה: תושבים בפלורידה ובטקסס נדבקו במלריה - בתוך ארה"ב
מאז 2003, כל מקרי המלריה שנרשמו בגבולות ארה"ב היו בקרב אנשים שחזרו ממדינות אפריקה או דרום אסיה - אך כעת נראה שיש במדינה יתושים נגועים שמאיימים על בריאות הציבור

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, פרסם ביום שני התראה לאחר שלפחות חמישה מקרים של מלריה זוהו בארצות הברית בחודשיים האחרונים.

ארבעה מקרים תועדו בפלורידה ומקרה אחד תועד בטקסס, כך מסרה הסוכנות הפדרלית - שהעלתה את הדאגה מאחר שמדובר בפעם הראשונה שנרשמת הידבקות במלריה על ידי יתוש בארה"ב, מאז 2003.

(צילום: Shutterstock)

"בפלורידה, זוהו ארבעה מקרים בסמיכות גיאוגרפית, ומעקב פעיל אחר מקרים נוספים נמשך. אמצעי מעקב ובקרה של יתושים יושמו באזור הפגוע", מסר ה-CDC. "בטקסס, זוהה מקרה  אחד ומתקיים מעקב אחר מקרים נוספים, כמו גם מעקב והדברת יתושים".

מחלקת שירותי הבריאות של טקסס מסרה ביום שישי שהמקרה שזוהה בגבולות מדינת הכוכב הבודד התרחש במחוז קמרון. 

המלריה מועברת בדרך כלל על ידי עקיצת נקבת יתוש נגועה, ונגרמת על ידי אחד מחמישה מיני טפילים המצויים בחרקים הנגועים. במקרים נדירים, המחלה יכולה להתפשט גם באמצעות עירויי דם, השתלות איברים או שימוש במחטים באופן לא סטרילי. גם נשים בהריון שנעקצות על ידי יתוש נגוע עלולות להעביר את המחלה לעוברים שלהן, אם כי מדובר במקרים נדירים ביותר.

עם זאת, רוב מקרי המלריה בארה"ב מובאים על ידי אנשים שנסעו לאזורים עם שיעורי מלריה גבוהים יותר, כמו מדינות באפריקה ובדרום אסיה. על פי ה-CDC, לפני הקורונה, בערך 2,000 מקרים של מלריה הקשורים לנסיעות דווחו בכל שנה בארה"ב, כאשר 300 מהם חוו "מחלה קשה".

תסמיני המלריה משתנים בהתאם למטופל, אך לרוב הם כוללים חום, צמרמורת, כאבי ראש, כאבי שרירים ועייפות, כמו גם בחילות, הקאות ושלשולים. 

חולים בד"כ מתחילים להראות תסמינים בין עשרה ימים לארבעה שבועות לאחר שנעקצו, אך אחרים יכולים להרגיש ברע כבר שבוע לאחר שנדבקו. 

"אם לא מטפלים מיד, המלריה עלולה להתקדם למחלה קשה, מסכנת חיים, כולל שינויים במצב הנפשי, התקפים, אי ספיקת כליות, תסמונות מצוקה נשימתית חריפה ואף תרדמת", נכתב בהודעה של ה-CDC.

YOU MIGHT ALSO LIKE