התוכנית של דה-סנטיס לסיום משבר הגבול: "אין תירוצים"
במסיבת עיתונאים סמוך לגבול הדרומי, מושל פלורידה - שרץ לנשיאות ארה"ב - העמיד בפני הציבור את התוכנית שלו לפתרון זרימת המהגרים הבלתי חוקיים אל תוך המדינה

במהלך ביקורו בגבול ארצות הברית-מקסיקו, מושל פלורידה רון דה-סנטיס, שרץ לנשיאות ארה"ב, פרסם את התוכנית שלו לאבטחת הגבול הדרומי, שבין היתר קוראת להפסיק הענקת אזרחות למהגרים שנולדו בגבולות ארה"ב, כמו גם פתח לשליחת הצבא האמריקאי למקסיקו במידת הצורך. 

(צילום: AFP)

במסיבת עיתונאים שערך באיגל פאס, על גבול טקסס-מקסיקו, דה-סנטיס הכריז על תוכנית הפעולה שלו, אותה כינה: 'אין תירוצים: לעצור את הפלישה', והבטיח שיישם אותה אם ייכנס לבית הלבן. 

"ג'ו ביידן לא הצליח לעמוד באחריות הבסיסית ביותר, של הבטחת השלמות הטריטוריאלית של ארצנו. החמצת חובתו של ביידן הותירה את הגבול הדרומי בכאוס", אמר דה-סנטיס. 

התוכנית כוללת בין היתר את סיום בניית חומת הגבול - אותה התחיל הנשיא לשעבר ויריבו של דה-סנטיס, דונלד טראמפ. כמו כן, דה-סנטיס מבטיח לשים סוף לזכות החוקית הניתנת לפי התיקון ה-14 של החוקה, המעניקה אזרחות אוטומטית לכל מי שנולד על אדמת ארה"ב.

"פרס האזרחות לצאצאים העתידיים של מהגרים בלתי חוקיים היא מניע מרכזי להגירה בלתי חוקית", נכתב בתוכנית של מושל פלורידה, שהוסיף כי מדובר "במדיניות כושלת".

כמו כן, דה-סנטיס איים לשלוח את צבא ארצות הברית למקסיקו, במידה והמדינה השכנה מדרום לא תענה לבקשות הממשל שלו בנוגע לאבטחת הגבול. 

"אם ממשלת מקסיקו תגרור רגליים, דה-סנטיס ישמור לעצמו את הזכות לפעול מעבר לגבול כדי לאבטח את הטריטוריה שלנו מפעילויות קרטל מקסיקניות", נכתב במסמך.

המושל המועמד לנשיאות הבטיח גם לעצור את הגעת הרכיבים המשמשים לייצור הפנטניל וסמים קטלניים אחרים, והבטיח להשתמש בצבא האמריקאי אם ממשלת מקסיקו לא תשתף פעולה. 

התוכנית של דה-סנטיס תכלול גם דרישה ממבקשי מקלט להישאר במקסיקו בזמן בדיקת בקשות המקלט שלהם, הכרזת קרטלי הסמים המקסיקנים כארגונים פליליים טרנס-לאומיים וקריאה להטלת סנקציות על הקרטלים, מנהיגיהם וגופים אחרים שעושים איתם עסקים.

YOU MIGHT ALSO LIKE