טרגדיה סביבתית: חופי דרום קליפורניה מלאים בדולפינים ואריות ים שהורעלו מאצות מסוכנות
המראות העצובים מגיעים בעיקר מחופי מחוזות סנטה ברברה וונטורה, כאשר ה'גאות האדומה' מפיצה את הרעלנים ופוגעת אנושות ביונקים הימיים. "מעולם לא ראיתי דבר כל כך אינטנסיבי"

עשרות אריות ים ודולפינים שוטפים את חופי דרום קליפורניה אחרי שנפלו קורבנות ל'גאות האדומה' - הנובעת מפריחת אצות רעילות וקטלניות במים חמים. 

(צילום: CIMWI)

תמונות וסרטונים עצובים להחריד מראים את יונקי האוקיינוס שוכבים על החול ברחבי חופי דרום הגולדן סטייט, מורעלים מהאצות המסוכנות.

בכירים במכון ימי וחיות בר (CIMWI) אמרו שהם "מוצפים" בשיחות של תושבים שמדווחים על אריות ים, דולפינים וכלבי ים חולים. "אנחנו מקבלים בין 30 ל-60 שיחות בשעה ומגיבים ליותר מ-30 בעלי חיים ביום אחד", אמר מנכ"ל הארגון, סם דובר. 

"אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לעמוד בקצב האינטנסיבי", אמר דובר, והוסיף כי למרות העומס החריג, הציבור עדיין מתבקש לדווח לרשויות אם נמצא בעל חיים במצוקה.

על פי הערכות, מאז תחילת החודש מתו יותר מ-60 דולפינים ומאות אריות ים בעקבות האצות הרעילות. נראה שרוב האצות הרעילות נמצאות במחוזות סנטה ברברה וונטורה. 

בסך הכל, המנהל הלאומי לאוקיאנוס ואטמוספירה מסר שבין ה-8 ליוני עד ה-14 נמסרו יותר מ-1,000 דיווחים.

מנהלת יחידת המחקר מישל ברמן קובלבסקי אמרה: "בכל 20 שנותיי במקצוע, מעולם לא ראיתי דבר כל כך אינטנסיבי במונחים של מספר בעלי החיים הפגועים". 

(צילום: CIMWI)

האצות אינן רעילות לדגים מסוימים ובעלי חיים אחרים הנמצאים נמוך יותר בשרשרת המזון, אך הן כן פוגעות ביונקים ימיים שאוכלים את אותם בעלי חיים קטנים. אותם יונקים ימיים חווים תסמינים כמו עייפות, חוסר התמצאות והקאות, שיכולים להביא לסיבוכים רפואיים שונים וחמורים ואף למוות.

אחד המרכיבים באצות הרעליות הוא הנוירוטוקסין, שעלול לגרום לנגעים במוח אשר מכווצים את ההיפוקמפוס שאחראי על הזיכרון - ואם הוא מושפע, כמעט ולא ניתן לעשות דבר כדי להציל את החיה.

הרשויות הדגישו בפני הציבור כי אם אדם נתקל בחיה במצוקה, יש להתרחק ממנה ולדווח לרשויות, שכן היונקים יכולים לשאת את הרעלון ומחלות אחרות שעלולות להזיק לחיות מחמד. 

"יש לנו מזל שיש לנו מגיבים מסורים מאוד שעושים כמיטב יכולתם להגיב למקרים האלה, אבל אנחנו גם זקוקים לעזרה מהציבור כדי לשמור על מרחק בטוח ולתת לצוותים המאומנים לעשות את עבודתם", אמר בכיר בקליפורניה.

YOU MIGHT ALSO LIKE