יותר ממונקו ודובאי: ניו יורק מככבת ברשימת הערים היקרות ביותר בעולם עבור חיי מותרות
לפי בחינת מחירי שתיית וויסקי, ארוחת טעימות במסעדות מובילות, טיסות במחלקת עסקים ועוד - התפוח הגדול לקחה את המקום החמישי ברשימה. מיאמי, אגב, סגרה את העשירייה הראשונה

ניו יורק נחשבת לאחת מהערים הכי יקרות בעולם עבור אנשים שרוצים לחיות חיי מותרות. 

על פי דו"ח העושר והלייף סטייל הגלובלי שפורסם על ידי הבנק השוויצרי Julius Bear, התפוח הגדול הוא המטרופולין החמישי היקר בעולם עבור אורח חיים יוקרתי - שכולל שתיית וויסקי, טיסות במחלקת עסקים, ארוחת טעימות במסעדות וסוויטות במלונות חמישה כוכבים. 

ניו יורק (צילום: Shutterstock)

ניו יורק הוצבה במקום החמישי אחרי סינגפור שלקחה את המקום הראשון, ואחריה שנגחאי, הונג קונג ולונדון. אחרי התפוח הגדול נמצאות מונקו ודובאי. 

העיר עלתה שישה מקומות בדירוג לעומת השנה שעברה, אז היא תפסה את המקום ה-11 ברשימה העולמית לחיי מותרות. 

המדד מבוסס על מבחר של 20 סחורות ושירותים שנשמרים לרוב לאנשים עם הון גדול ברחבי העולם. לפי הדו"ח, שמצביע על שינויים במגמות הדולר ב-12 החודשים האחרונים, ישנה השפעה גדולה לעליות מחירים משמעותיות עבור פריטי יוקרה, ואפילו תפריטי טעימות במסעדות מובילות.

בין ההוצאות היוקרתיות והלא חיוניות, כפי שהוגדר, יש תכשיטים, חליפות גברים, הליכונים, שעונים וניתוחי לייזר בעיינים. 

הדו"ח מדד גם מחירי בתים, אגרות לבתי ספר פרטיים ומיסים לרכבים ב-25 מהערים היקרות ביותר ברחבי העולם. 

מיאמי (צילום: Shutterstock)

וכך, בניו יורק, רבות מהעלויות הללו גדלו באופן משמעותי בשנה האחרונה - מה שהעלה אותה בדירוג למקום החמישי. 

מחיר הוויסקי בתפוח הגדול, למשל, עלה ב-12 אחוזים בשנה האחרונה, זאת על רקע פריחת ברי הוויסקי בעיר, כולל אחד שמגיש כוס ב-1,300 דולר. 

מחיר התיקים עלה ב-11%, הטיסות במחלקת עסקים עלו ב-16%, מחיר הסוויטות במלונות היוקרה זינקו ביותר מ-17%. עלות הקנייה והאחזקה של מכוניות יוקרה בניו יורק עלה בינתיים ב-41%. 

מבין כל הערים שנותחו, ניו יורק היא גם העיר עם בתי הספר הפרטיים היקרים בעולם. לפי Private School Review, חלק מבתי הספר במנהטן עולים עד 60,000 דולר לשנה לתלמיד. 

YOU MIGHT ALSO LIKE