פלורידה הפכה לפופולרית יותר - אבל גם לפחות משתלמת
על פי מדד ההשתלמות שפורסם, לא שווה לאנשים לרכוש בית במיאמי שכן הם יצטרכו להשתמש בכמעט 80 אחוז מההכנסה החודשית שלהם. המספרים הללו עולים על המצב בלוס אנג'לס ובניו יורק

מאז תחילת המגפה פלורידה ראתה כמויות אדירות של אמריקאים שנטשו את בתיהם ועברו לגור במדינת הסאנשיין - מה שגרם למדינה להיות פופולרית במיוחד, אך גם לזינוק עצום במחירי הדיור. 

על פי מדד ההשתלמות של RealtyHop Housing, המשווה עלויות בתים ביחס להכנסה, מיאמי היא כעת שוק הדיור הכי פחות משתלם בכל ארצות הברית. 

(צילום: Getty Images)

כאשר המחיר החציוני לבית במיאמי עומד על 585,000 דולר - כדי להרשות זאת, בעלי בתים יצטרכו להשתמש בעד 79.9 אחוזים מההכנסה החודשית שלהם. 

וכך למעשה, מיאמי הופכת להכי פחות משתלמת, שכן הנתונים בגבולותיה עולים על הסכום שבעלי בתים ישלמו בלוס אנג'לס, שם הם ישתמשו ב-77.5% מההכנסה שלהם. בניוארק שבניו ג'רזי, האחוז עומד על 72.4, ואת המקום הרביעי תפסה ניו יורק, עם עד 70.6% מההכנסה. 

במקום החמישי ברשימה הגיעה עיר אחרת בפלורידה - הייליה שבמחוז מיאמי-דייד, העיר השישית בגודלה בפלורידה. שם בעלי בתים ישתמשו ב-65.79% מההכנסה שלהם עבור הוצאות על הבית.

"העובדה שפלורידה מתייקרת הופכת אותה לפחות אטרקטיבית עבור רוכשי בתים", אמר ל'בלומברג' דריל פיירוות'ר, הכלכלן הראשי של Redfin Crop. 

על פי הדו"ח, גם אורלנדו בדרך להפוך לפחות משתלמת לאחר שהעיר זינקה שבעה מקומות בדירוג הערים הפחות משתלמות, וכעת היא מוצבת במקום ה-35. "האביב גרם ליותר פעילות בשוק הדיור של אורלנדו, והביקוש הגבוה של קונים דוחף את המחירים לשמיים", נכתב בדו"ח. 

גם סנט פטרסבורג וטמפה הופיעו ברשימה, במקום ה-34 וה-36 בהתאמה. 

למרות שאמריקאים רבים עברו לפלורידה בשנים האחרונות, באחוזים נרשמה מגמת ירידה. בשנת 2021, 62% יותר אנשים עברו לפלורידה מאשר יצאו ממנה.

בשנת 2022, הנתון הזה ירד ל-58 אחוזים, ועד כה, בשנת 2023, האחוז עומד על 56. 

YOU MIGHT ALSO LIKE