הקמעונאים בורחים מסן פרנסיסקו - וראש העיר מסרבת להודות שזה קשור לרמות הפשע
לטענתה של לונדון בריד, מרכז העיר של סן פרנסיסקו מתרוקן מחנויות בגלל השינוי התעסוקתי והמעבר לעבודה מהבית - והיא חושבת שאין קשר לפשע: "המציאות היא שהאלימות נמצאת במגמת ירידה"

ראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, תקפה את תוכנית 'בוקר טוב אמריקה' של ABC על כך שהמנחה אמר שזה "מסוכן מדי" להעביר דיווח ממרכז העיר.

כתב החדשות של רשת ABC, מאט גוטמן, הודה בפני צופי התוכנית ביום רביעי כי הומלץ לו שלא להופיע בשידור חי מיוניון סקוור או מקניון ווסטפילד שעומד להיסגר, כאשר שורה ארוכה של חנויות ורשתות קמעונאיות נמלטות מהעיר מוכת הפשע.

(צילום: AP)

"ראוי להזכיר שאנחנו לא ביוניון סקוור או בקניון ווסטפילד הבוקר, בגלל שאמרו לנו שזה פשוט מסוכן מדי להיות שם בשעה הזו", אמר גוטמן לצופים. 

הוא הוסיף כי יש חשש שהעיר "עלולה להפוך לעיר זומבים, בגלל מגפת הפנטניל, כמות ההומלסים והקמעונאים שנוטשים".

אבל ראשת העיר בריד לא הסכימה לשתוק, וביום שישי המשרד שלה פרסם הצהרה ל'סן פרנסיסקו גייט' ההודפת את הטענות שהאזור מסוכן, ורומזת שהקמעונאים הגדולים עוזבים את העיר בהמוניהם בגלל מחסור בלקוחות הנובע מכך שיותר אנשים עובדים מהבית.

"למרבה הצער, חלק מהסיקור החדשותי לא מספק את התמונה המלאה לסיבה שהקמעונאים הגדולים ועסקים אחרים בסן פרנסיסקו מחליטים לעזוב או להעביר בעלות על הפעילות שלהם", נכתב מטעם הלשכה של בריד. "חוסר התנועה באזורי העיר התחתית שלנו כתוצאה ממעבר לעבודה מהבית, כמו גם אתגרים הנובעים ממגמות קנייה שהשתנו במשך השנים, הוחרפו על ידי המגפה".

אז, ראש העיר דחתה את הטענות על השתלטות הפשע על העיר: "למרות שיש הרבה עבודה לפנינו ואנו נמשיך להתמקד בהתאוששות הכלכלית שלנו ובביטחון הציבור, המציאות היא שכמות הפשעים האלימים בעיר נמצא בירידה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה". 

יתרה מכך, היא הוסיפה, "שיעור הפשיעה האלימה בסן פרנסיסקו הוא נמוך לעומת ערים אחרות".

ראשת העיר, לונדון בריד (צילום: Getty Images)

על אף דבריה של בריד, נתוני המשטרה מראית שהפעילות הפלילית באזור עלתה השנה - 14.7% יותר אירועי שוד, ועשרה אחוזים יותר מקרי רצח. גם גניבת כלי רכב ואירועי הצתה זינקו בחמישה אחוזית כל אחד. 

גם כמות דרי הרחוב עלה באופן חד, כאשר נכון לספירה הרשמית האחרונה בשנת 2022, יותר מ-7,000 איש גרים ברחובות סן פרנסיסקו. בהקשר ישיר, גם מקרי המוות הקשורים לסמים זינקו ב-41% ברבעון הראשון של 2023, רובם בגלל פנטניל. 

כ-200 בני אדם מתו כתוצאה ממנת יתר בין ינואר למרץ, או מוות אחד כל 10 שעות. זאת לעומת 142 מקרי מוות באותם חודשים בשנה הקודמת. 

YOU MIGHT ALSO LIKE