מהגר מאפגניסטן שהשתקע בסן פרנסיסקו על המציאות בעיר: "מעולם לא ראיתי מצב גרוע יותר"
זייד, בעל חנות טבק, הרחיק והשווה כאשר אמר שבארץ הולדתו העבריינים מפחדים לבצע פשעים כי "הטליבאן יחתוך לך את הידיים", אבל בעיר המפרץ כולם "יודעים שהמשטרה לא תעשה כלום"

אדם שהיגר מאפגניסטן לארצות הברית והשתקע בסן פרנסיסקו, אמר כי הוא מיואש לחלוטין מרמות הפשע בעיר - זאת לאחר שחבורת עבריינים פרצה לחנות הטבק שלו וגנבה יותר מ-100,000 דולר סחורה.

בראיון ל'פוקס ניוז', זייד - שהוא בעלים שותף של חנות הסיגריות R Cheaper, התייחס לפריצה שאירעה ביום שלישי בלילה עם 12 גנבים שניפצו את חלון החנות שלו והסתלקו עם סחורה בשווי של כ-80,000 דולר ועוד 20,000 דולר במזומן. 

"הפוליטיקאים צריכים לעשות משהו כי המצב גרוע יותר מאפגניסטן או עיראק. לפחות באפגניסטן הטליבאן יחתוך לך את הידיים, לכן אנשים שם מפחדים לבצע פשעים כאלה", אמר זייד, שהוסיף כי הוא רואה מקרי גניבה בחנויות סמוכות בכל יום.

אבל בסן פרנסיסקו, לטענתו, העבריינים "יודעים שהמשטרה לא תעשה כלום". זייד הסביר כי הגנבים היו בתוך החנות שלו בין 18 ל-20 דקות, אבל המשטרה לא יכלה לטפל באירוע בטענה שיש להם מחסור בכוח אדם.

משטרת סן פרנסיסקו אישרה ל'פוקס ניוז' כי כוחות הגיעו למקום בשעה 2:44 בלילה, ו"הבחינו בחלון עסק מנופץ ופריטים זרוקים בזירה". אך בינתיים טרם בוצעו מעצרים.

זייד המשיך להתלונן ואמר: "יש לנו בעיית סמים, יש לנו בעיית הומלסים, ונוסף לכך - המטומטמים האלה נכנסים לכאן ולוקחים את מה שהם רוצים".

זייד, שהיגר לארה"ב בשנת 1987 ופתח את החנות שלו בשנת 2003, אמר שהמצב בסן פרנסיסקו הוא הגרוע ביותר שראה אי פעם: "העיר מתדרדרת, במיוחד בשנתיים האחרונות מאז הקורונה, מעולם לא ראיתי מצב גרוע יותר. אנשים מפחדים לבוא לקניות כאן, כי או שהם יפלו קורבן לשוד או שמישהו יפרוץ לרכב שלהם".

אם הדברים לא ישתנו, ייתכן שזייד יסגור את העסק שלו - כמו שרבים אחרים כבר עשו, בין אם עסקים קטנים עצמאיים או רשתות גדולות שנוטשות את האזור.

YOU MIGHT ALSO LIKE