קופי שופס בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו? קליפורניה עשויה להעניק אור ירוק להרחבת תעשיית הקנאביס
הצעת חוק שיזם חבר בית הנבחרים המקומי מסן פרנסיסקו עברה את המכשול הראשון ועשויה להפוך לחוק מן השורה אם תאושר גם ע"י הסנאט והמושל. "אין שום סיבה בעולם, לא מבחינת כלכלית או בריאותית, שהמדינה צריכה לאסור על כך", אמר יוזם הצעת החוק

קליפורניה עשויה לאפשר את הקמתם של "קופי שופס", בתי עסק שבהם ניתן לצרוך מריחואנה בדומה לאותם "בתי קפה" מפורסמים באמסטרדם.

הפגנה בעד לגליזציה של קנאביס, בוושינגטון בשנת 2016 (צילום: Shutterstock)

מאט האני, דמוקרט שמייצג את אזור סן פרנסיסקו בבית הנבחרים המקומי בסקרמנטו, יזם את הצעת החוק מס' 374, במסגרתה יתאפשר לפתוח "קופי שופס" ברחבי המדינה המוזהבת.

הצעת החוק זכתה לתמיכה רחבה ממחוקקים משתי המפלגות, כאשר 64 מחוקקים הצביעו בעדה לעומת 9 בלבד שהתנגדו.

"בתי הקפה לקנאביס בהולנד מנצלים את החוויה החברתית ע"י כך שהם מציעים קפה, מזון, ומוזיקה ביחד עם מריחואנה - חוויות שכולן נגד החוק", מסר האני, "הצעת החוק הזו תאפשר לחנויות למכירת מריחואנה לגוון את שירותיהן".

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

לדבריו של האני, הצעת החוק תזכה לתמיכה רחבה גם מצד תושבי המדינה: "המון אנשים רוצים שיהיה מקום שבו ניתן להנות ממריחואנה חוקית עם חברים, ויש הרבה שרוצים לעשות את זה תוך כדי שהם שותים קפה, אוכלים מאפה או שומעים מוזיקה. אין שום סיבה בעולם, לא מבחינת כלכלית או בריאותית, שהמדינה צריכה לאסור על כך".

על אף שקליפורניה נחשבת לחלוצה בתחום המריחואנה, צריכתה בציבור עדיין אינה חוקית. לשם השוואה, באמסטרדם יש כיום כ-700 קופי שופס שמכניסים כמיליארד דולר מדי שנה.

"מעבר לתושבים שיהנו מכך, צריך לזכור גם את בעלי העסקים. יש המון חנויות למכירת קנאביס, במיוחד הקטנות, שמתקשות בשוק", האני אמר והוסיף כי ב-2020 שוק המריחואנה החוקי במדינה רשם מכירות בגובה 4 מיליארד דולר, לעומת כ-8 מיליארד דולר בשוק השחור.

YOU MIGHT ALSO LIKE