AirBnb נגד עיריית ניו יורק: הוגשה תביעת ענק בעקבות חוק שנוי במחלוקת
בפעם השלישית בשנים האחרונות, החברה נאלצה להגיש תביעה כנגד העירייה בעקבות חוק חדש. הפעם מדובר בחוק שאותו החברה הגדירה כ"קיצוני" מאחר שהוא מחייב את בעלי הנכסים למסור פרטים אישיים רבים על הנכס, כולל מי מתגורר בו

חברת AirBnb הודיעה בשבוע שעבר שהגישה תביעת ענק כנגד עיריית ניו יורק, וזאת על רקע חוק מקומי שלטענת החברה מהווה "מגבלה שרירותית" שתפגע בבעלי הנכסים שמשתמשים באתר.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock) 

מדובר בחוק שאושר ע"י מועצת העיר בשנה שעברה ואמור להיכנס לתוקף בחודש הבא, במסגרתו בעלי הנכסים מחויבים "לרשום" את הנכס בעירייה. רישום זה כולל לספק את שמותיהם של כל מי שמתגורר בנכס, ולחתום על הצהרה שבה בעל הדירה מתחייב לפועל לפי החוקים העירוניים, ובפרט חוקי ה"זונינג".

ב-AirBnb כינו את החוק החדש כ"קיצוני ומדכא", ואף טענו כי בפועל מדובר באיסור גורף על השכרות לטווח קצר.

"כאשר מחברים את כל החוקים הקיימים, קשה שלא להגיע למסקנה שעיריית ניו יורק מנסה להיפטר מהדירות להשכרה לטווח קצר אחת ולתמיד", הסבירו בחברה זמן קצר לאחר הגשת התביעה ביום חמישי האחרון. בעירייה סירבו להגיב.

חברת Airbnb (צילום: AP)

המטה של AirBnb אומנם נמצא בסן פרנסיסקו, אך החברה מקליפורניה כמובן הגישה את התביעה בבית המשפט של מדינת ניו יורק.

אין זו הפעם הראשונה שבה AirBnb נאלצת לפנות לבית המשפט כדי להתמודד עם עיריית ניו יורק. בשנת 2016, החברה תבעה את העירייה בעקבות חוק שאסר על פרסום של יחידיות דיור לטווח קצר. תביעה זו בוטלה לאחר שהעירייה הבטיחה כי אין בכוונתה לאכוף את החוק.

ב-2020, AirBnb שוב תבעה את העירייה, הפעם בעקבות חוק המחייב את החברה לדווח על כל הנכסים המוצעים להשכרה באתר. גם תביעה זו נסגרה מחוץ לבית המשפט, ובחברה טוענים כי העירייה הפרה את שני ההסכמים שנחתמו בעקבות תביעות אלה, כאשר ניסתה לאכוף את החוק החדש.

YOU MIGHT ALSO LIKE