ניסיון הברחה VIP: ארבעה מהגרים נעצרו רגע לפני שעלו על מטוס פרטי בטקסס
שני גברים ושתי נשים, מגואטמלה והונדורנס, ככל הנראה שילמו כל אחד בסביבות ה-20,000 דולר כדי שמבריחים יכניסו אותם לארה"ב ויטיסו אותם ללב המדינה

הרשויות בטקסס תפסו בשבוע שעבר מבריחים שניסו להטיס במטוס פרטי ארבעה מהגרים שכנראה שילמו עבור "חבילת VIP" כדי להיכנס לארצות הברית באופן לא חוקי.

המהגרים הבלתי חוקיים, שני גברים ושתי נשים, נצפו ביום חמישי שעבר צועדים עם מזוודות במגרש התעופה של השדה בעיר הארלינגן. כך נמסר ממשמר הגבול האמריקאי, שתיאר סצנה שונה לחלוטין מהמציאות המחפירה בגבול הדרומי, שם מצטופפים מאות מבקשי מקלט המנסים להיכנס למדינה.

אותם מהגרים כנראה נכנסו קרקעית לארה"ב, והיו בדרכם למטוס פרטי, אבל סוכני המודיעין של משמר הגבול הבינו מה מתרחש והצליחו לעצור את ההמראה - ועצרו את ארבעת המהגרים ושני טייסים.

הסוכנות כינתה את אופן ההברחה במטוס פרטי כאירוע "לא שגרתי", אך לא חשפה מה היה יעד הטיסה. מקור מאכיפת החוק סיפר לחדשות כי הארבעה, מגואטמלה ומהונדורס, ככל הנראה שילמו הרבה מאוד כסף כדי להסתנן לארצות הברית.

לרוב, מהגרים משלמים בין 2,000 ל-3,000 דולר כדי שמבריחים, אשר מכונים כ'זאבי ערבות', יכניסו אותם לארצות הברית דרך הגבול הדרומי של המדינה. בדרך כלל הפעולה כרוכה בטנדרים ומשאיות בתוכם מתגודדים עשרות מהגרים. 

עם חשיפת ניסיון ההברחה על ידי מטוס, המקור הממשלתי אמר כי ההערכה היא שהמהגרים שילמו כל אחד כ-20,000 דולר. 

הרשויות האמריקאיות מודעות ל"חבילות ה-VIP" שהקרטלים מציעים למבקשים להיכנס לארה"ב באופן לא חוקי, ואכן יש כאלה שמסוגלים לשלם את הסכומים הללו. 

אותן חבילות לא בהכרח כרוכות בטיסות. כך למשל, בקיץ האחרון הרשויות בסן אנטוניו, טקסס, מצאו שני מהגרים שמתו מתשישות חום בעודם היו נעולים בחלק האחורי של משאית.

מהחקירה עלה כי השניים, פבלו אורטגה וג'וליו לופז הוציאו כל אחד 13,000 ו-12,000 דולר, בהתאמה, לאותם 'זאבי ערבות' הבטיחו להם חבילת הברחה יוקרתית שכללה כניסה לארה"ב עם סירה דרך נהר בגבול, שהות בחווה יוקרתית, כמו גם פיצה, בירה ומשחקי וידאו. 

אבל ברגע שהשניים נכנסו לארה"ב, המבריחים אילצו אותם להיכנס למשאית בעלת 18 גלגלים, שם הם ישבו ללא מיזוג אוויר או מים. עברו שעות עד שהם הפכו לשניים מתוך 53 מהגרים שמתו בחלק האחורי של אותה משאית, בניסיון ההברחה הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE