צרכים ברחובות, מחטים בידיים ואיברים רקובים: רחובות סן פרנסיסקו נראים 'פוסט אפוקליפטים'
כמויות ההומלסים והמכורים לסמים ממלאים את הרחובות והופכים את המגורים בעיר גשר שער הזהב ל"גיהנום" של ממש. "מה שקורה פה זה הפקרות"

רבות נכתב על הדרדרותה של סן פרנסיסקו - שפעם הייתה אחד היעדים הפופולאריים ביותר בארצות הברית, וכעת היא ננטשת בקצב מהיר. 

תושבי העיר ובעלי עסקים התראיינו לרשת 'פוקס ניוז' ושיתפו כיצד רחובות עיר גשר הזהב השתנו לחלוטין.

(צילום: Getty Images)

סימה גוקהיל, אשר מתגוררת סמוך לשכונת Tederloin הידועה לשמצה, והיא תושבת העיר כבר כמעט עשור - תיארה את החיים בסן פרנסיסקו כ"פוסט אפוקליפטיים".

"זה באמת מרגיש כאילו אני במקום שעבר אפוקליפסת זומבים. זזה כמו דיסטופיה. זה באמת מרגיש כמו מציאות דיסטופית כשאני רואה חלונות ראווה מכוסים ואנשים עושים את הצרכים שלהם ברחובות", אמרה.

"אני מסתובבת ברחובות באופן קבוע וזה מרגיש נורא", המשיכה גוקהיל, ותיארה כיצד למכורים לסמים יש "עקבות מחטים על הידיים, הרגליים והבהונות. אני רואה אנשים עם איברים נרקבים כי הם חיים ברחובות".

"חייב לעשות משהו. חייב להפוך את העיר למקום שאפשר לחיות בו. המקום כרגע הוא גיהנום… אם לא הייתי בעלת בית ולא הייתי גדלה באזור, ושוק העבודה לא היה חזק - הייתי עוזבת".

תום וונג הוא בעל עסק אבטחה בסן פרנסיסקו, ובראיון לחדשות הוא סיפר כיצד הוריו עזבו את סין כדי לברוח מהקומוניזם. אבל הוא כבר לא מזהה את העיר שבה גדל: "זה הפך מעיר ידידותית למשפחה לעיר המלאה באירועי שוד, גניבה ותקיפה. מה שקורה בחוץ זה הפקרות".

הוא המשיך ותיאר כיצד תושבי העיר הפכו למדוכאים, והסביר כיצד הקהילה האסייאתית הושפעה מכך מבחינה פוליטית: "הלך הרוח משתנה. הקהילה מבינה שמדיניות השמאל לא עובדת ושוחקת את ערכי המשפחה". 

(צילום: Getty Images)

טוני הול, שכיהן בעבר כחבר מועצת העיר וכעת מנהל עסק, אמר כי "בארבע או חמש השנים האחרונות, ובהחלט בעשר השנים האחרונות - העיר היא רק מעטפת ממה שהיא הייתה מבחינה היסטורית".

והוא הסביר: "הכל יצא משליטה. כל מי שטוען אחרת לא נמצא בקשר עם העולם האמיתי. יש לנו כאן הרבה פוליטיקאים שאומרים שרמת הפשיעה שאנחנו חווים בעיר אינה שונה מכל מקום אחר במדינה. אבל זה שקר, שקר מוחלט". 

"זה היה פעם מטרופולין נהדר ומשגשג, ועכשיו זו שממה", המשיך הול. "וחבל, אנחנו אוהבים את העיר הזו. אנחנו שונאים לראות אותה ככה, וזה נובע מניהול כושל לחלוטין".

YOU MIGHT ALSO LIKE