אפקט הדומינו? עוד רשת הודיעה על סגירת סניף בסן פרנסיסקו
נראה שאלו הן כבר חדשות שגרתיות, שכן שבוע אחרי שבוע מצטרפים עוד ועוד שמות לרשימה ההולכת וגדלה של רשתות שעוזבות את העיר

רשת האופנה Old Navy הודיעה כי בקיץ הקרוב היא תסגור את הסניף שלה בסן פרנסיסקו לאחר שלושה עשורים של פעילות - ובכך היא מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של קמעונאים שנוטשים את העיר מכות הסמים והפשע. 

(צילום: Shutterstock)

מיקום הסניף ברחוב מרקט - הממוקם כחמישה קילומטרים בלבד ממטה התאגיד - ייסגר ב-1 ביולי עם סיום חוזה השכירות. כך על פי הודעת החברה. 

"רשת Old Navy תמיד מבצעת הערכה לנדל"ן שלה, כדי להבטיח אוסף בריא של חנויות שיכולות לספק את החוויה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלנו", נמסר מ-Gap Inc, התאגיד המפעיל את המותג Old Navy.

החברה הוסיפה גם כי "הדרך בה אנחנו ממנפים את מיקומי הדגל שלנו השתנתה" מאז פתיחת הסניף ברחוב מרקט בשנות ה-90. אבל כעת, היא פועלת למצוא מיקום חדש במרכז העיר של סן פרנסיסקו.

סגירת שערי הסניף הוותיק מגיעה שבועות ספורים לאחר שהתאגיד גאפ חשף כי יצמצם 1,800 משרות ברחבי ארצות הברית, זאת כחלק מארגון מחדש לצמצום עלויות. הקיצוץ הגיע לאחר פיטורים של יותר מ-500 משרות בתאגיד, בסך הכל ארבעה חודשים קודם לכן, זאת על רקע ירידה במכירות וברווחים. 

המיקום של חנות ה-Old Navy שעומדת להיסגר הוא אזור בעייתי במיוחד, והרשת היא לא היחידה שהודיעה על סגירה בחודשים האחרונים בגלל הפסדים.

(צילום: Shutterstock)

נורדסטרום מתכוננת לסגור שני סניפים בעיר - חנות הכלבו שלה בקניון ווסטפילד וחנות נוספת סמוכה ברחוב השוק. 

הרשתות מצטרפות ל-H&M, בננה ריפבליק, מרשל'ס, Whole Foods, אופיס דיפו, אנתרופולוגי, וויליאמס-סונומה ועוד. 

נתונים שפורסמו לאחרונה הראו כי 95 קמעונאים סגרו את הסניפים שלהם במרכז העיר מתחילת המגפה, והם מסמנים מחצית מהקמעונאים הקיימים באזור. 

מתוך 203 קמעונאים שנפתחו בשנת 2019 באזור יוניון סקוור, רק 107 עדיין פועלים - ירידה של 47 אחוזים בשנים ספורות, אבל קשות, של מגפה. עוד 12 קמעונאים חדשים פתחו באזור מרכז העיר מאז הקורונה נכנסה לחיינו, אבל כבר שניים מהם נסגרו. 

YOU MIGHT ALSO LIKE