הרימייק החדש של ״בית הים הקטנה״ מקסים ונוגע ללב
הגרסה המחודשת לקלאסיקה שמיליוני ילדים גדלו עלייה נאמנה למקור, אך מציגה כמה תוספות, בהן גיבורה מהממת וקאסט שחקנים מפתיע ונועז. כל עוד לא מצפים מהסרט החדש ליותר משידור חוזר ומושקע של הסרט הקלאסי הישן והטוב, אפשר בהחלט להנות

מאז שיצא לראשונה, לפני 34 שנים, "בת הים הקטנה" זכה לשני המשכונים ששוחררו ישירות לצפייה ביתית וגם להפצות מחודשות חגיגיות, והשבוע הגיע תורו  של "בת הים הקטנה" מודל 2023. העלילה עוקבת, כמו בסיפור הקלאסי, אחר אריאל, בת הזקונים של מלך הים טריטון. אריאל, כמו בנות נוער רבות לפניה, משקיעה את רוב שעות יומה בתחום עניין שאבא שלה ואחיותיה הגדולות לא ממש מבינים. במקרה שלה מדובר בתרבות של בני האדם, ובהמשך בבן אדם אחת ספציפי - אריק, הנסיך הצעיר של ממלכה סמוכה. לאחר שהיא מצילה את אריק מטביעה, אבא שלה משמיד את אוסף החפצים האנושיים האהוב שלה והיא בורחת מהבית.  

הנערה המאוהבת נופלת ישר לתוך זרועות התמנון של מכשפת הים המרושעת אורסולה, שמציעה לה להחליף את הזנב הצבעוני ברגליים אנושיות. אילמת ומבולבלת, אריאל מוצאת את עצמה בעולם בני האדם ומוצאת מחסה בארמון של הנסיך אריק. כדי להישאר בדמותה האנושית עליה לנשק את הנסיך נשיקת אהבה אמיתית, ואם היא לא תצליח בכך תוך שלושה ימים, היא תחזור לצורתה המקורית ותהיה "שייכת" לאורסולה. אמנם הכימיה בינה לבין אריק מיידית, אך מכשולים עדיין עומדים בדרכם. למשל, העובדה שאריק לא מבין שאריאל היא-היא הנערה המסתורית שהצילה את חייו. 

הסרט החדש עושה כמה שינויים בסיפור שדיסני יצרו בהשראתו של הנס כרסיטיאן אנדרסן, אבל הם לא מהותיים במיוחד. אריק קיבל סיפור רקע חדש כתינוק שניצל מספינה טרופה ואומץ על ידי מלך ומלכה של אי קאריבי כלשהו, לאחיות של אריאל יש שמות חדשים, השחף מהסרט המצויר הוא עכשיו עוף ים מסוג אחר וכן הלאה. חלק מהשינויים מוצלחים, אחרים תמוהים ומסורבלים. יש גם שלושה שירים חדשים באדיבות אלן מנקן ולין מנואל מירנדה.

התגובות הגזעניות לליהוק של האלי ביילי לתפקיד הצליחו להסעיר את הרשת בחודשים האחרונים, אך לא רק שהיא מתאימה מאוד לתפקיד אריאל, היא כנראה הדבר הכי טוב בסרט. ראשית מפני שהיא זמרת נהדרת, אבל גם משום שאריאל שלה היא כל מה שבת הים הקטנה אמורה להיות - סקרנית, אקספרסיבית ואנרגטית, מלאה חדוות חיים ופשוט מקסימה. 

גרסת דיסני של "בת הים הקטנה" היא סיפור פשוט ואפילו פשוט מדי, אבל משהו עבד בו ברמה הרגשית מספיק כדי לגרום לדורות של צופים להתאהב בנסיכת בנות הים. גם לגרסה החדשה יש את זה -הרגש משכנע מספיק כדי לחבר את כל החלקים יחד. כשידור חוזר מושקע של המקור, "בת הים הקטנה" הוא סרט לא רע בכלל, רק אל תצפו ממנו לשום דבר מעבר לזה. 

מתקיים כאן רק ביצוע מחודש בצבעים עזים ועם צילום נחמד. אם תרצו פרשנות חדשה לגמרי והרבה יותר מרחיקת לכת של הסיפור הזה, יש שתי גרסאות אנימציה אחרות שעשו את זה נהדר: "פוניו על הצוק ליד הים" של הייאו מיאזאקי הוא פרשנות סוריאליסטית, ו"לוקה" מבית דיסני מתרחק עוד יותר מהאגדה המקורית ומספר על נער ממשפחה של מפלצות ים שבורח מהבית אל עיירה אנושית קטנה באיטליה.

YOU MIGHT ALSO LIKE