אוניברסיטה אמריקאית דורשת מסטודנטים לעבור קורס 'גזענות נגד שחורים' כדי לסיים את לימודיהם‏
"הדרישה החדשה לצדק חברתי תאפשר לתלמידים להיות מנהיגים ביצירת עולם צודק ושוויוני יותר", כתבה האוניברסיטה
 
‏אוניברסיטת קונטיקט (UConn) תהפוך באופן רשמי את קורס "גזענות נגד שחורים" (ABR) לחובה לכל הסטודנטים לתואר ראשון כחלק מהדרישה החדשה לצדק חברתי במסגרת תוכנית הליבה שלה. ‏
 

פרובוסט אן ד'אלבה ‏‏הודיעה‏‏ ב -17 במאי כי הדרישה תיכנס לתוקף במהלך שנת הלימודים 2024-2025.

‏"חינוך באוניברסיטה שלנו חייב לספק הזדמנויות רבות להתעמת עם ההיסטוריה והמציאות הנוכחית של אי צדק והפרות זכויות אדם, ואנחנו מצפים מהתלמידים שלנו להיות מנהיגים ביצירת עולם צודק ושוויוני יותר".

"ABR והשינויים הקוריקולריים שנמצאים בפיתוח הם נקודת מוצא חזקה מהסטטוס קוו", אמרה ד'אלבה. ‏

‏דוברת האוניברסיטה, סטפני רייץ, אמרה ‏‏ל-Campus Reform‏‏ כי דרישת הקורס נוצרה על ידי הסנאט של האוניברסיטה, ‏‏שאישר‏‏ את ההצעה ברוב של 36-25.

"הדיון בסנאט כולל נקודות מבט שונות שהושמעו על ידי חברים שונים באותו גוף, כולל סגל וסטודנטים, ולכן נפנה אתכם לדיון הזה", אמרה רייץ.‏

‏על פי ‏‏אתר האינטרנט‏‏ של UConn, גרסת סתיו 2022 של הקורס נועדה להדריך את התלמידים על "מושגי יסוד הקשורים לתודעה שחורה, התנגדות שחורה, חוסן שחור, וסולידריות מצטלבת".

‏מטרות הקורס יכללו גם את היכולת "להעריך את ההשלכות של גזענות נגד שחורים בתחומים כגון בריאות והשכלה גבוהה".

הסטודנטים גם יקבלו מידע כיצד "להקצות משאבים יקרי ערך ברחבי אוניברסיטת קונטיקט כדי לשבש גזענות נגד שחורים לטובת הכלל".‏

‏קורסים חדשים שנוצרו הם - "למה היהודים? התמודדות עם אנטישמיות" ו"התמודדות עם גזענות אנטי-אסייתית", ד'אלבה ציינה גם כי קורס ABR שימש כתבנית "לעזור לנו כקהילה לשאוף לאוניברסיטה שוויונית ומכילה יותר ולחברה רחבה יותר". ‏

‏ב-1 במאי, המשרד לגיוון והכללה של UConn ‏‏אישר‏‏ את דרישת הקורס, והתייחס לו כבעל "נקודת התחלה חשובה לטיפול בחסמים להצלחה בקמפוס שלנו ובחברה שלנו, במיוחד בהתחשב במבול של גזענות נגד שחורים שהתברר על ידי רצח ג'ורג 'פלויד בשנת 2020".

‏"הפיכת הקורס נגד גזענות שחורה לדרישה עבור כל סטודנט לתואר ראשון אינה הצעד האחרון, אבל זה הצעד הבא ההכרחי בשיפור חוויות החיים והלמידה ב-UConn, ובשיפור הערך של חינוך ב-UConn", נכתב.

YOU MIGHT ALSO LIKE