ראש עיריית ניו יורק נשבר? אריק אדמס מציע לשלוח מהגרים לערים אחרות בארה"ב 
אחרי שתקף בחריפות את מושל טקסס ששלח אליו המוני מהגרים - ראש העיר מציע כעת שכל הערים במדינה יתחלקו בנטל ויקבלו לחיקן מבקשי מקלט

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, מנסה בחודשים האחרונים לטפל במשבר שנפל בבת אחת על עירו - כאשר כמויות אדירות של מהגרים בלתי חוקיים מילאו את הרחובות, בעיקר על ידי מושל טקסס, שהעביר אותם באוטובוסים אל מרכז ארה"ב. 

(צילום: AP)

מאז שהחל לקבל לגבולותיו את המהגרים, אדמס תקף את מקבילו הרפובליקני מטקסס, גרג אבוט, על כך שהוא פועל בצורה לא הומנית כאשר הוא שולח את המהגרים אליו. 

אדמס ניסה פעם אחר פעם להוכיח שניתן לטפל במהגרים בצורה הומנית, וחלק מהמדיניות שלו הייתה שינוי חלוקת המשאבים, כמו גם הפעלה מחדש של מלונות רבים שהיו סגורים, והפיכתם למקלטים. 

אבל נראה שהמצב יוצא משליטה, שכן ראש העיר אמר בראיון לתקשורת שהמשבר הוא "לא נטל על עיר אחת", ושיש צורך במציאת פתרון משותף.

אדמס אמר בראיון לרשת CBS כי מאז אוגוסט האחרון, ניו יורק קיבלה 70,000 מבקשי מקלט ו-42,000 עדיין נמצאים בעיר - כאשר המספרים צפויים לעלות עם סיום מדיניות הגבול מלפני כעשרה ימים.

"יש לנו 108,000 ערים, כפרים ועיירות. אם כולם לוקחים חלק קטן מזה, ואם זה מתואם בגבול כדי להבטיח שמי שמגיע לכאן לארץ בצורה חוקית אכן מועבר בכל הארץ, זה לא יהיה נטל על עיר אחת", אמר אדמס. 

אדמס אמר כי לעיר שלו אין את המשאבים לטפל בגל המהגרים שנשלחו לעיר מטקסס וגם מפלורידה. 

אחרי שבעבר מתח ביקורת על ממשל ביידן והטיפול במשבר הגבול, בראיון ביום ראשון אדמס הפנה את האשמה אל הרפובליקנים:

"הבעיה היא שהרפובליקנים, במשך שנים רבות, לא הצליחו להתמודד עם רפורמת הגירה אמיתית. זה נושא לאומי, אף עיר לא צריכה לעבור את זה - כולל אל פאסו", אמר, בהתייחסו לעיר אשר סובלת יותר מכל אזור אחר. 

"כשהלכתי לאל פאסו וראיתי מה קורה שם, העליתי את אותה דאגה. לכן זה לא צריך להיות נטל רק על שיקגו, וושינגטון, יוסטון, דנבר וניו יורק. ובזה אנחנו רוצים להתמקד". 

YOU MIGHT ALSO LIKE