מה עדיף? הליכה בחוץ או דווקא על הליכון? ככה תדעו מה בריא לכם יותר
התשובה לשאלה הזו שמעסיקה אנשים רבים ברחבי העולם, והיא תלויה במי אתם ומה אתם מנסים להשיג. אם אתם כבר שנים מנסים להחליט מה עדיף, הגיע הזמן להבין על הנושא קצת יותר. הנה כל המידע שכדאי לדעת

יש ויכוח ארוך שנים בעולם הספורט - מה עדיף, הליכה בחוץ או על הליכון? מחקרים חדשים מראים כי הליכה על הליכון והליכה בחוץ מניבות תוצאות שונות, מאחר שהאחרון משתמש ביותר שרירים מהראשון. כך למשל, הליכה בחוץ משתמשת בשרירים נוספים בהשוואה להליכה על הליכון.

זה נכון במיוחד בשביל או בשטח פתוח, מכיוון שאתה צריך להסתכל היכן אתה שם את הרגליים ולהשתמש בשרירים כדי לתמוך בתנועות השונות ממיקום כף הרגל שאתה עושה בלי לחשוב (כמו על הליכון או כביש סלול). כמו כן, סוגים שונים של אנשים מעדיפים סוגים שונים של הליכה, וההעדפה נעוצה במה שאתם אוהבים לעשות בזמן פעילות גופנית. 

רוב האנשים שמשתמשים בהליכונים עושים זאת מכיוון שהם לא רוצים להסתכל על כפות הרגליים שלהם בזמן פעילות גופנית. התעמלות בחוץ היא חוויה שונה מאוד מלהיות על הליכון. ספורטאים ברמה עילית עושים לעתים קרובות אימוני הליכון, אבל יעשו גם תרגילים אחרים, מכיוון שהליכה על הליכון באמת עוזרת רק לקבוצה מוגבלת של שרירים.

הליכונים הם בין הסוגים היעילים ביותר של ציוד כושר לאנשים שיש להם מגבלות שמונעות מהם לבצע אימונים מסורתיים, כגון הליכה, ריצה או שחייה. מבוגרים נהנים מהשימוש בהליכון מכיוון שהליכונים יכולים לסייע בחיזוק ושיפור שיווי המשקל והסיבולת. הם גם מועילים לאנשים המתאוששים מפציעה או ניתוח, שכן סביבת הפעילות הגופנית שהם מספקים קלה לשליטה ואינה מצריכה יציאה החוצה.

הליכה בחוץ היא הדרך הטובה ביותר ללכת

מחקר שפורסם בכתב העת Neuroscience Nursing מצא כי פעילות גופנית סדירה נוגדת ומפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם. עם זאת, עבור חובבי ספורט בריאים, הליכה בחוץ היא הדרך הטובה ביותר ללכת. רוב הרופאים והמומחים יסכימו שהליכה בחוץ מביאה לתוצאות טובות יותר באופן כללי, אם המטרה היא לשמור על המשקל ולחזק את הגוף. הפעילות כוללת שימוש ביותר קבוצות שרירים, וגם הסביבה החיצונית מפחיתה מתח וחרדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE