התורמים של דה-סנטיס כבר יודעים: מושל פלורידה רץ לנשיאות ארה"ב
בשיחת ועידה, דה-סנטיס אמר לתורמים שלו כי "יש רק שלושה אנשים בכל העניין - ביידן, טראמפ ואני". אבל נראה שההכרזה הרשמית בפני האמריקאים והעולם תחכה לשבוע הבא

מושל פלורידה רון דה-סנטיס ערך ביום חמישי שיחה עם תורמים, שם הוא סוג של הכריז בפניהם כי הוא אכן ירוץ לנשיאות ארצות הברית תוך כדי טענה שיריבו העיקרי, דונלד טראמפ, חסר סיכוי להיבחר.

(צילום: Shutterstock)

במהלך שיחת הוועידה עם תומכים ותורמים מרכזיים, דה-סנטיס הרפובליקני אמר שהוא היחיד שיש לו סיכוי להביס את הנשיא המכהן ג'ו ביידן, שכבר הודיע כי יבקש את אמון הציבור עבור כהונה שנייה ב-2024. 

המושל גם כיוון מספר פעמים לעבר טראמפ, שכרגע מנצח אותו בסקרי הפריימריז בפער די גדול.

"יש כאלה שמגייסים כסף רק לעצמם", אמר דה-סנטיס, בעודו כנראה מתייחס לביקורות על כך שהוועידה הפוליטית של טראמפ אגרה כספים במהלך בחירות אמצע הקדנציה, אבל לא עשתה מספיק כדי לתמוך במועמדים הרפובליקנים. 

הוא אמר כי במירוץ 2024, "יש רק שלושה אנשים שהם אמינים בכל העניין הזה - ביידן, טראמפ ואני. ואני חושב שרק לשניים יש סיכוי להיבחר לנשיאות - ביידן ואני. וזה לא חדשות טובות עבור הנשיא לשעבר וכנראה שהוא לא יצליח לשנות את זה, כי אנשים לא משנים את ההסתכלות שלהם עליו".

אבל דה-סנטיס עדיין לא הכריז רשמית לציבור על התמודדותו, אם כי על פי הערכות הוא יעשה כך בשבוע הבא, ב-24 במאי. 

(צילום: Getty Images)

ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם ומושלת קרוליינה הדרומית - וכעת רצה בפריימריז הרפובליקנים, הגיבה: "ברוך הבא למירוץ. חיכינו לך… אני שמחה שהוא מצטרף, כי אני רוצה שהעם האמריקאי יראה מתוך מי הם בוחרים".

על פי סקר שפורסם אתמול, אם הבחירות לנשיאות ארצות הברית היו מתקיימות היום, נראה שהנשיא ביידן היה מביס את טראמפ בהרפש גדול ממה שנרשם בשנת 2020. 

בחירות היום היו מניבות ביידן 47 אחוזים לעומת 40 אחוזים לטראמפ, פער של שבעה אחוזים המגדילים את הפער שהיה בין השניים בבחירות הקודמות, אז הוא עמד על 4.5%. 

אבל נראה שהתחרות בין השניים היא בסימן הרע במיעוטו, שכן התמיכה בביידן היא לא גדולה. דירוג האישור שלו עומד על רק 39 אחוזים, בעוד ש-54% נשארו עם רושם לא טוב עד כה. 

בעוד ששיעורי תמיכה בביידן הם נמוכים - המספרים של טראמפ נמוכים עוד יותר. 

רק 32% מהמשתתפים בסקר מחזיקים בדעה חיובית על הנשיא לשעבר, לעומת 62 אחוזים שלא מאשרים את התנהלותו. דירוג האישור של טראמפ בקרב המצביעים העצמאיים עמד על בסך הכל 21%, בעוד ש-71% לא תומכים בו.

YOU MIGHT ALSO LIKE