תיעוד קשה מסן פרנסיסקו: מאבטח וולגרינס יורה למוות באדם שנחשד בגניבה
משרד התובע המחוזי התיר לפרסום את צילומי האבטחה מהתקרית הקטלנית בה השומר בחנות שבמרכז העיר התעמת פיזית עם הצעיר בן ה-24, עד שירה בו כדור אחד

משרד התובע המחוזי של סן פרנסיסקו התיר לפרסם את התיעוד הקשה בו מאבטח של רשת Walgreens ירה והרג אדם שגנב מהחנות. 

התיעוד פורסם על ידי התובעת המחוזית ברוק ג'נקינס, בעודה מגנה על ההחלטה שלא להמשיך בהאשמות נגד המאבטח מייקל ארל-וויין אנתוני על כך שירה ב-27 באפריל בבנקו בראון בן ה-24.

ג'נקינס אמרה כי אנתוני הגן על עצמו כאשר ירה בבראון בחנות וולגרינס, שבמרכז העיר סן פרנסיסקו. 

הצילומים מראים את אנתוני, שומר מורשה מאז שנת 2012, מנסה למנוע מבראון לעזוב את החנות עם שקית מלאה בפריטים. מהר מאוד המאבטח מתחיל להכות ושוב ושוב את החשוד בגניבה. 

לאחר כמה שניות בהן השניים נאבקו, אנתוני החל לחנוק את בראון - כל זאת כאשר אנשים עוברים לידם מבלי להתייחס, או כאלה שפשוט עומדים וצופים במתרחש. 

לבסוף, המאבטח הניח לגנב החשוד, שהתרומם על רגליו והרים את התיק שלו והלך לכיוון היציאה. אלא שאז אנתוני שלף את אקדחו וירה כדור אחד בבראון.

בחקירת המשטרה, אנתוני אמר שהוא הורה לבראון להחזיר את החפצים וטען כי בן ה-24 הוא התוקפן שנלחם לשמור על הפריטים שלקח מבלי לשלם. המאבטח סיפר כי הגנב לכאורה כל הזמן איים לדקור אותו, והחליט לפתוח באש כאשר בראון עשה צעד הסתערות כלפיו.

רק שניות לאחר מכן, אנתוני הבין שבראון - שלא היה ברשותו סכין - פשוט ירק עליו.

התובעת המחוזית קראה לציבור שלא לשפוט את התקרית רק על פי צילומי האבטחה: "כבני אדם, אנחנו מתפתים לצפות רק בצילומים של התקרית ולא בשום דבר אחר, ולא להסתכל עמוק יותר", היא טענה והזכירה שהיו עדים שהשלימו את התמונה מלבד צילומים ללא קול.

אבל ביקורת רבה הוטחה ברשויות, בטענה שאנתוני "הוציא להורג" את בראון. 

גם העמותה בה עבד בראון, טרנס שהיה חסר בית, הטיחה בתובעת המחוזית: "אנחנו לא צריכים לראות את הסרטון כדי לדעת שהירי בבראון היה לא מוצדק. אלימות היא אינה תגובה מוצדקת לעוני", אמרה ג'ולי אוריו. 

YOU MIGHT ALSO LIKE