דייב שאפל על סן פרנסיסקו: "מה לעזאזל קרה לעיר הזו?"
הקומיקאי, שעושה לא מעט כותרות, ערך הופעה בהפתעה בעיר גשר שער הזהב, ודיבר לא מעט על משבר ההומלסים ובעיית הסמים הקשה שפוקדת את האזור

הקומיקאי דייב שאפל ערך ביום חמישי האחרון הופעה בהפתעה באודיטוריום מאסוניק בסן פרנסיסקו, שם הוא תקף את העיר מלאת הפשיעה וחסרי הבית, ושאל את הקהל: "מה לעזאזל קרה למקום הזה?".

(צילום: AP)

במהלך הסטנדאפ, שאפל בן ה-49 דיבר על משבר חסרי הבית בסן פרנסיסקו, וסיפר לצופים על הפעם שהוא ראה מישהו עושה את צרכיו ממש מול המסעדה אליה הוא רצה להיכנס ולסעוד. 

לפי דו"ח שפורסם בפברואר האחרון על ידי המכון למדיניות ציבורית של קליפורניה, נכון לשנת 2022, 30 אחוז מכלל חסרי הבית בכל ארצות הברית - התגוררו בקליפורניה. על פי הערכה אחרונה, בסן פרנסיסקו ישנם 38,000 הומלסים - נתון המייצג עלייה של 35 אחוזים מאז 2019.

מכאן, שאפל אמר שאזור המפרץ הפך ל"חצי גלי (Glee) חצי סרט זומבים", והוסיף שסן פרנסיסקו הפכה ל-Tenderloin, אחד מהאזורים המפוקפקים ביותר. אז, הוא הוסיף שמה שהעיר צריכה זה "באטמן".

ועדיין, על אף הביקורת הרבה שיש לשאפל על העיר - הוא מתייחס אליה כאל ביתו השני, והזכיר כיצד הופיע בסן פרנסיסקו מאות פעמים. 

לפני כעשרה ימים פורסם דו"ח על ידי הבודק הרפואי של סן פרנסיסקו, לפיו העיר ראתה עלייה של 41 אחוזים במספר מקרי המוות הקשורים לסמים זאת רק ברבעון הראשון של שנת 2023.

העיר רשמה 200 קורבנות למנות יתר בין החודשים ינואר למרץ, זאת בהשוואה ל-142 מקרי מוות באותה תקופה בשנת 2022. 

מדובר במקרה מוות אחד ממנת יתר כל 10 שעות, בעיר שראתה את המוניטין שלה של פנינת החוף צונח למוקד של פשע, סמים וכמויות עצומות של הומלסים. על אף שהיא נותרה ביתם של מיליארדרים טכנולוגיים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE