23 דולר למכוניות, 82 דולר למשאיות: אושרה תוכנית אגרות הגודש בניו יורק
מכשול בירוקרטי משמעותי הוסר כאשר משרד התחבורה הפדרלי אישר את התוכנית, שצפויה להיכנס לתוקף רק בעוד שנה בעקבות הצורך בהכנת תשתיות חדשות. תושבי ניו ג'רזי, שרבים מהם מגיעים למנהטן מדי יום, מתנגדים למהלך

משרד התחבורה הפדרלי בוושינגטון נתן אור ירוק לעיריית ניו יורק להתקדם עם תוכנית אגרות הגודש בעיר, כך שיתכן כי כבר בשנה הבאה נהגים ייאלצו לשלם עשרות דולרים על מנת להיכנס למנהטן במהלך שעות העומס.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ביום שישי האחרון, מנהל הכבישים המהירים הפדרלי (Federal Highway Administration) אישר את התוכנית שהוצעה ע"י רשות התחבורה המטרופולינית (MTA - הגוף שאחראי על התחבורה הציבורית, הגשרים והמנהרות בניו יורק).

המחירים הסופיים של התוכנית השנויה במחלוקת טרם נקבעו, אך הם צפויים לנוע בין 9 דולר ל-23 דולר עבור מכוניות פרייבט, ועד ל-12 דולר עד 82 דולר למשאיות וכלי רכב כבדים נוספים. מחירים אלו יחולו על כל מי שרוצה להיכנס למנהטן, מרחוב 60 ודרומה. חשוב לציין כי המחירים לא נקבעו באופן סופי מכיוון שנשקלת האפשרות להעניק הטבות - כלומר, הנחות - לגופים מסוימים (למשל, תושבי העיר).

לפי ראשי ה-MTA, תידרש למעלה משנה על מנת להתקין את התשתיות הנדרשות כדי לתפעל אגרות גודש, כך שבפועל צורת התמחור החדשה תיכנס לתוקף רק במהלך הרבעון השני של 2024.

אילוסטרציה (צילום: AP)

תוכנית אגרות הגודש נועדה להפחית בכמות כלי הרכב שנכנסים למנהטן במהלך שעות העומס, וזאת בעקבות עומסי תנועה כבדים באזורים מרכזיים באי.

תומכי התוכנית סבורים שהיא תפחית את עומסי התנועה ותעודד רבים להשתמש בתחבורה ציבורית. ב-MTA אף מעריכים שהתוכנית תכניס כמיליארד דולר לקופת הרשות בכל שנה.

ובינתיים נדמה כי עיקר המתנגדים הם תושבי ניו ג'רזי, שרבים מהם מתגוררים במדינת הגן אך עושים את דרכם למקום עבודתם במנהטן מדי יום: "אני חושב שמדובר בתוכנית שאינה הוגנת", אמר מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, בעקבות החלטת הממשל הפדרלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE