שלושה חודשים קשים בסן פרנסיסקו: עלייה של 40% במקרי המוות ממנת יתר
העיר בגולדן סטייט פשוט לא מצליחה להתמודד עם כמויות ההומלסים והנרקומנים שממלאים את הרחובות, ורואה עלייה גדולה בכמות הקורבנות - רובם כתוצאה מנטילת פנטניל

סן פרנסיסקו ראתה עלייה גדולה של 41 אחוזים במספר מקרי המוות הקשורים לסמים, זאת ברבעון הראשון של שנת 2023 בהשוואה לתקופה המקבילה.

טנדרלוין, סן פרנסיסקו, מרץ 2020 (צילום: AP)

העיר בקליפורניה רשמה 200 קורבנות שמתו כתוצאה ממנת יתר בין החודשים ינואר למרץ, זאת בהשוואה ל-142 מקרי מוות באותה תקופה בשנת 2022. כך על פי נתונים עדכניים של הבודק הרפואי של סן פרנסיסקו.

מדובר במקרה מוות אחד ממנת יתר כל 10 שעות, בעיר שראתה את המוניטין שלה מפנינת חוף צונחת ליעד של פשע, סמים וכמויות עצומות של הומלסים - על אף שהיא נותרה ביתם של מיליארדרים טכנולוגיים.

רוב האנשים שמתו ממנת יתר היו גברים שחורים ולטיניים, ולעיתים קרובות התבססו באזור טנדרלוין - שכונה קשה במרכז העיר, כאשר רק בחודש דצמבר האחרון נסגר שם המרכז לטיפול בסמים. 

אלה שחיים ברחובות נפגעו קשה במיוחד, כאשר הוכפל מספר ההומלסים שמתים ממנת יתר של סמים.

פנטניל, האופיואיד הסינטטי הקטלני ביותר אשר חזק פי 50 ועד פי 100 ממורפיום, נקשר ל-159 ממקרי המוות הללו. 

אותו סם מסוכן להפליא נסחר בסכומים זולים מאוד, הוא נארז בכמויות קטנות ודי קל להבריח אותו לארצות הברית. פעמים רבות הפנטניל מעורבב בכדורים אחרים, ולעיתים קרובות מדי משתמשים בכלל לא יודעים שהסם שהם צורכים כולל פנטניל.

ד"ר דניאל ציקרון, פרופסור לרפואת התמכרות באוניברסיטת קליפורניה, אמר שזוהי "בושה שעיר כל כך עשירה כמו סן פרנסיסקו לא יכולה להתמודד עם מקרי מוות ממנת יתר".

מרכז הסמים שטנדרלוין שנסגר לאחרונה, איפשר למכורים הלשתמש בסמים באופן סטרילי ובטוח, ונתן להם נגישות לנוגדן שיכול להציל חיים במקרה של מנת יתר.

אלא שראש העיר, לונדון בריד, סגרה את המרכז, שאירח יותר מ-400 איש מדי יום, זאת לאחר שהתושבים התלוננו על הנרקומנים באזור. 



YOU MIGHT ALSO LIKE