מה קורה בדרום נבדה? זינוק משמעותי במספר הילדים עם דלקות מוח
בשנה שעברה נרשמה עלייה של כמעט 250 אחוזים במספר המקרים בהם קטינים אושפזו עם מוגלה במוח. במזל, אף אחד לא מת - אך רשויות הבריאות מודאגות מאוד

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, בודק סיבות אפשריות לזינוק בשנה שעברה במספר מקרי דלקות המוח בקרב ילדים בדרום נבדה. 

(צילום: Shutterstock)

ד"ר טארין בראג, נוירוכירורגית ילדים בבית החולים לילדים אינטרמואנטיין שבלאס וגאס, דיווחה על מספר בלתי צפוי של מקרים במחוז הבריאות הדרומי של נבדה, שפרסם בינואר האחרון ייעוץ לבריאות הציבור בעקבות שילוש במקרים.

"התחלנו להבחין בזיהומים הללו במרץ 2022", אמרה ד"ר בראג בראיון. "הרוב המכריע של הילדים הופיעו עם זיהומים בסינוסים שהתקדמו במהירות למורסות שנוצרו במוח".

לדבריה, רוב הילדים הראו נוכחות של החיידק Streptococcus intermedius, שנמצא בדרך כלל בחלל הפה והנשימה. "לעתים קרובות, זה לא גורם לזיהומים, אבל זה בהחלט יכול - וזה האורגניזם הנפוץ ביותר שיגרום למורסות מוחיות", אמרה. 

על פי החקירה שנערכה עד כה, לא נמצאו עדויות לכך שהזיהומים נגרמו על ידי גורמים סביבתיים בדרום נבדה. "לא מצאנו שום דבר מקומי בקהילה שלנו שיעזור לנו להפחית את שיעורי ההידבקות", אמרה הדוקטור. 

כפי שהסבירה ד"ר בראג, הילדים שהגיעו לבית החולים עם דלקות מוח כבר היום "מאוד חולים" כאשר אושפזו. 

(צילום: Shutterstock)

"זה מאוד שונה מהצטננות רגילה", הסבירה, "לרוב הילדים היה חום משמעותי, כאבי ראש חזקים, עייפות, אולי אפילו ליקויים נוירולוגיים, כמו קשיי דיבור או שפה או חולשה". מורסה מוחית מתרחשת כאשר זיהום גורם למוגלה במוח, כאשר הסיבה השכיחה ביותר היא נוכחות של חיידקים או פטריות שעלולים להיכנס מהאוזניים, סינוסים או מזרם הדם. 

החדשות הטובות הן, שאף אחד מהילדים שאושפז עם דלקת המוח לא נכנע למחלה - וכולם למעשה "החלימו לחלוטין ללא בעיה נוירולוגית". עם זאת, רבים מהם נזקקו לצרוך אנטיביוטיקה למשך תקופה ארוכה ועברו ניתוחים מרובים.

ובכלל, מורסות מוחיות הן מצב נדיר למדי בקרב ילדים. בין 2015 ל-2021, מחוז קלארק בדרום נבדה ראה רק חמישה מקרים בקרב בני 18 ומטה. אך בשנה שעברה נרשמו 17 מקרים כאלה, שזו עלייה של 240%.

הגיל הממוצע של החולים היה 12 שנים, ו-76% מהם היו זכרים. 

ולכן, כאמור, ה-CDC חוקר את האירועים ובודק סיבה אפשרית. "דיונים עם רופאים במספר מדינות העלו חששות לגבי העלייה האפשרית בזיהומים תוך גולגולתיים בילדים במהלך השנה האחרונה, ובודק את התפקיד התורם האפשרי של זיהום קורונה".

YOU MIGHT ALSO LIKE