לא אנושי: נער יהודי אוטיסט הותקף בבית הספר - וצלב קרס נחרט על גבו
בן ה-17 מלאס וגאס, אשר חובש כיפה, מאובחן עם אוטיזם קשה, אינו מסוגל לדבר ונתמך בכלב שירות. חודש וחצי לאחר התקרית ועדיין לא נמצאו אשמים - לכן ה-FBI מוכן להתערב

תקיפה אנטישמית קורעת לב נרשמה בבית ספר תיכון בלאס וגאס, כאשר נער יהודי אוטיסט עבר התעללות מצד צעירים אחרים - שחרטו צלב קרס על גופו. 

אמו של הנער פנתה לרשויות לפני כחודש וחצי, ב-9 במרץ, לאחר שבנה בן ה-17, שמאובחן עם אוטיזם בתפקוד נמוך אשר לא מסוגל לדבר ונתמך בכלב שירות, חזר מתיכון קלארק אל ביתו עם הסמל הנאצי חרוט על גבו. 

אבל במוסד הלימודים אין מצלמות מעקב בכיתות, בחדרי ההלבשה ובשירותים - ולכן האחראים להתעללות האנטישמית המחרידה הזו לא נתפסו, וכמובן לא נענשו.

"הבן שלי הוא התלמיד היחיד אני מכירה שחובש כיפה בבית הספר", אמרה האמא בשבוע שעבר בראיון לחדשות, כאשר היא ביקשה להשאיר את זהותה וזהות בנה חסויים.

מאחר שעברו כבר כמעט חודשיים והתקרית הקשה עדיין לא נפתרה על ידי הרשויות המקומיות, סוכנות החקירות הפדרלית הודיעה שהיא מוכנה לגייס את הסוכנים שלה לטובת מציאת האשמים. 

"אנחנו מודעים לאירוע ונמצאים בקשר שוטף עם הרשויות המקומיות", נמסר בהצהרה שפורסמה על ידי ה-FBI. "אם במהלך החקירה המקומית יתברר מידע על הפרה פוטנציאלית של זכויות האזרחי הפדרליות, אנחנו מוכנים לחקור".

(צילום: גוגל מפס)

פרסום התקיפה הקשה עוררה את זעמם של רבים. המועצה הישראלית-אמריקאית פרסמה הצהרה וכינתה את שאירע כתקרית "לא אנושית".

"אנו נחרדים לגלות שייתכן שנער יהודי היה מטרה למתקפה אנטישמית כל כך לא אנושית. אנחנו קוראים לרשויות לחקור את האירוע הזה במלואו", אמר מייסד ומנכ"ל המועצה, שוהם ניקולט. 

הליגה נגד השמצה (ADL) מסרה: "אנו מגנים את המעשה האלים והאנטישמי הזה. לא רק שהתלמיד היה מוקד בגלל האמונה אשר הייתה ניתנת לזיהוי, אלא שהוא פגיע במיוחד בגלל המוגבלות שלו. תקרית זו ממחישה כיצד שנאה יכולה להראות בקהילות שוליות". 

ביום חמישי האחרון, ה-ADL פרסם נתונים מדאיגים המראים עלייה של 36% בתקריות האנטישמיות בשנת 2022. 

למעשה, בשנה דווחו 3,697 תקריות אנטישמיות - המספר השנתי הגבוה ביותר מאז שה-ADL החלה לעקוב אחר הנתונים, מאז שנת 1979. מתוך כל התקריות, 53% היו נגד יהודים אורתודוקסים, שנופלים קורבן בקלות רבה בשל לבושם הדתי. 

YOU MIGHT ALSO LIKE