לא רק על העור: מקומות מפתיעים בהם סרטן העור יכול להופיע
מדובר באחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב האוכלוסייה העולמית, אך בניגוד למה שרבים חושבים סרטן עור יכול להופיע בכמה מקומות די מפתיעים ונחבאים. הנה כמה מקומות כאלה שרצוי להכיר

על פי הסטטיסטיקה סרטן עור מופיע אצל אחד מכל חמישה אנשים לפני גיל 70. ההערכה היא כי כ-90 אחוזים מכלל המקרים נובעים מנזקי השמש, כאשר אזורים בגוף החשופים ביותר הם גם המקומות בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לפתח סרטן, אך מסתבר כי העור החשוף הוא לא המקום היחיד בו ניתן לחלות בסרטן העור.

ֿהנה רשימה של חלקי גוף אחרים שבהם המחלה יכולה לצוץ:

קשתיות העיניים
הקשתית היא החלק הצבעוני של העין סביב האישון. אנחנו אולי לא חושבים על זה לעתים קרובות, אבל העיניים שלנו חשופות באותה מידה או יותר מאשר חלקים אחרים בגוף, ועלולות להיפגע גם מחשיפה לקרני השמש האולטרה סגולות (UV). אפשר אפילו לקבל מלנומה על הקשתיות - הצורה הקטלנית ביותר של סרטן העור.

מתחת לציפורניים

עם הפופולריות של המניקור מגיעה גם עלייה בסרטן העור מתחת לציפורניים. אמנם אי אפשר לקבל סרטן עור על הציפורניים, אבל קרני ה-UV המזיקות יכולות לחדור דרך הציפורן לרקמה שמתחתיה. ההמלצה היא לשים קרם הגנה על קצות האצבעות והבהונות.

השסע הבין-גלוטאלי

לרוב יהיה מדובר בקרצינומה של תאי קשקש, סוג של סרטן עור שלעיתים רחוקות הוא מסכן חיים.

תעלת האוזן

קשקשת בתוך תעלת האוזן שלא נעלמת עם שטיפת האזור עלולה להיות סרטן העור. הכלל הוא שאם מופיע נגע עור חדש והוא לא חולף לאחר חודש, עליך לבדוק אותו. סרטן העור יכול להיות אדום, קשקשי, יכול להופיע ככיב עם דימום או אפילו מין פצע עם קרום. לא בכל המקרים הוא נראה כמו שומה.

מתחת ללשון

אפשר לחלות במלנומה על או מתחת ללשון. למרות שהאזור אינו מקבל חשיפה רבה לאור UV, ייתכן שהסרטן שלח גרורות מאתר ראשוני אחר. אם אתם מעשנים, הסיכוי שלכם לחלות בכל סוג של סרטן בפה גדל באופן דרמטי. 

על הקרקפת 

הקרקפת היא אחד המקומות הנפוצים ביותר לחלות בסרטן העור, ופעמים רבות השיער שלנו מסתיר את הנגע. אם משהו גדל, מגרד, שורף או מדמם, כדאי ללכת לבדיקה של רופא.

בפי הטבעת 

אמנם מדובר על מקרה נדיר, אבל היו מקרים של מלנומה סביב פי הטבעת, בתוך פי הטבעת, ואפילו בתוך מערכת העיכול. אולי לא תוכלו לראות את זה, אבל עשויים להיות סימנים אחרים שמעידים שאתם עלולים לסבול מסרטן העור, כמו דם בצואה, או כאבים במהלך יציאות.

YOU MIGHT ALSO LIKE