מפתיע: זה מה שקורה לגוף כשאנו אוכלים כל יום אותו דבר
אוכל תמיד נחשב לאחת מהנאות החיים הגדולות ביותר, אבל אם נודה על האמת, זו עבודה לא פשוטה לחשוב בכל יום מה אוכלים וגם לבשל. לכן, רבים מאיתנו אוכלים את אותו הדבר כל הזמן, החלטה שאמנם מקלה עלינו מאוד אבל מסתבר שהיא גם יכולה לפגוע לנו בבריאות

כאשר אנו אוכלים את אותו הדבר בכל יום, יש סיכוי טוב שלא נקבל מספיק ממה שדרוש כדי לשמור על הבריאות שלנו, על הגוף שלנו, על חילוף החומרים ועוד. אז למה זה קורה ואיך פותרים את זה? הנה שלוש סיבות מרכזיות שחשוב להבין.

חיידקים טובים
משנה לשנה מבינים יותר בדיוק עד כמה חיידקי המעיים באמת משפיעים על הבריאות. הם פועלים ומתקשרים זה עם זה בצורה שמזכירה מאוד את תפקוד המוח האנושי. בנוסף, מחקרים מראים שמאזן החיידקים במעי עשוי להשפיע על היבטים רבים בבריאות ואפילו על המצב הנפשי והיכולות הקוגניטיביות. כשאוכלים את אותם המזונות כל הזמן, זה קשה עד בלתי אפשרי להשפיע לטובה על מגוון החיידקים הטובים במעי. וזה נכון על אחת כמה וכמה אם המאכלים הקבועים שלכם הם לא בדיוק הבחירה הכי בריאה בסופרמרקט. ולדברי חלק מהמומחים, המצב הזה אף יכול להשפיע בצורה שלילית על מערכת החיסון ולהגביר את הסיכון למחלות שונות.

ויטמינים ומינרלים
כל ילד מבין שחשוב לאכול פירות, ירקות ומאכלים בריאים אחרים, כדי להכניס מספיק ויטמינים ומינרלים לגוף. ההנחיות הרשמיות ממליצות לאכול פירות וירקות בחמישה צבעים, בשר רזה, עלים ירוקים, דגנים, קטניות ועוד שורה ארוכה של מאכלים שלא תמיד נמצאים בהישג יד במקרר או בארונות המטבח.

כדי להשלים את החסר הזה, יכול להיות שתעדיפו לקחת תוספים שיאפשרו להמשיך לאכול ג'אנק בלי רגשות אשמה, אבל בפועל, מחקרים מראים שהספיגה של התוספים האלו יעילה הרבה פחות מאכילת מזונות בריאים. אז כן, כשאתם אוכלים את אותו הדבר בכל פעם, יכול להיות שאתם מקבלים המון מאותו רכיב מסוים שהגוף שלכם צריך, אם זה חזה עוף, גבינה, אבוקדו, בננה, ביצים, או כל סלט פשוט עם מלפפון, עגבנייה ובצל. אבל בפועל, כדאי שתחשבו גם מה אתם לא מקבלים מהארוחות הקבועות שלכם, ואיך תוכלו להשלים את זה בלי לקרוע את הכיס או להעמיס עוד על הלו"ז.

האיזון הכללי 

איזון הוא עניין חשוב, אבל הוא גם מאוד אינדיבידואלי. חלק מהאנשים לדוגמה מתקשים לרדת במשקל, למרות שהם לא אוכלים הרבה לאורך היום. אחרים לא ירגישו שבעים אחרי ארוחה גדולה וירצו לנשנש עוד ועוד בהמשך. חוסר איזון יכול גם להתבטא בנטייה לחלות יותר מאחרים, בחולשה כללית, בקשיי ריכוז, בעייפות כרונית ובעוד שורה ארוכה של גורמים נוספים. כשאוכלים את אותו הדבר בכל פעם, בטח אם מדובר בתפריט דל ולא בריא, שלא מספק לגוף את הרכיבים החשובים שהזכרנו כאן, זה יכול כאמור להגביר את הסיכון לחסרים, לא רק בוויטמינים ובמינרלים, אלא גם בחלבונים, בסיבים או אפילו בפחמימות ובשומנים. כל אחד מהמרכיבים האלו, בשיעורים גבוהים מדי, יכול לגרום נזק לבריאות, אך אם אין לנו מספיק ממנו, זה עלול לפגוע לא פחות ולעיתים גם הרבה יותר. 

בשורה התחתונה, כמו שמחקרים הראו שאנשים עם רקע גנטי מגוון יותר מצויים בסיכון נמוך למחלות מסוגים שונים, כך גם בתזונה - לגיוון, לחידוש ולשפע יש יתרונות בריאותיים רחבים ועוצמתיים יותר. אז נכון זה לא תמיד פשוט לבשל ארוחות מגוונות ועשירות בכל ערב, אבל אם נבין את החשיבות, נתכנן מראש, נחשוב מחוץ לקופסה, זה אולי יעזור למנוע מחלות ובעיות רפואיות.

YOU MIGHT ALSO LIKE