בשעה טובה: ראש עיריית לוס אנג'לס לשעבר התמנה לשגריר ארה"ב בהודו
כשנתיים לאחר שהוכרז כמועמד המועדף על הנשיא ביידן, וכשבוע לאחר שהסנאט אישר את מועמדותו, אריק גרסטי הושבע באופן רשמי לתפקיד שגריר ארצות הברית בהודו. בימים הקרובים הוא צפוי להתייצב בניו דלהי

אריק גרסטי, לשעבר ראש עיריית לוס אנג'לס, הושבע אתמול (שישי) לתפקידו החדש כשגריר ארצות הברית בהודו - קרוב לשנתיים לאחר שנבחר לתפקיד.

גרסטי במהלך ההשבעה אתמול (צילום: Getty Images)

לפני כעשרה ימים, ב-15 במרץ, הסנאט אישר את המועמדות של גרסטי - שכאמור עמד בראש עיריית עיר המלאכים מ-2013 ועד חודש דצמבר האחרון. השבעתו של גרסטי התקיימה בנוכחותה של סגנית נשיא ארצות הברית, קמאלה האריס.

לאחר האישור בסנאט, גרסטי כתב שהוא "נרגש מתוצאת ההצבעה, שהייתה החלטית ודו-מפלגתית... כעת מתחילה העבודה הקשה".

חלק מבני משפחתו של גרסטי נכחו בטקס ההשבעה, ובימים הקרובים השגריר החדש יתייצב בניו דלהי.

אריק גרסטי ב-2021 (צילום: Getty Images)

כאמור, הנשיא ביידן בחר בגרסטי לתפקיד כבר ביולי 2021. עם זאת, רפובליקנים בקונגרס מנעו את אישורו בעקבות הטענות שהוא לא התנהל בצורה נכונה כאשר אחד מעוזריו הואשם בהטרדה מינית.

חרף הקשיים הרבים במועמדותו, הנשיא ביידן בחר שלא למנות שגריר אחר, והגיש את המועמדות של גרסטי בשנית בחודש ינואר האחרון. הגשה זו הובילה להצבעה בסנאט, שעברה עם 52 תומכים ו-42 מתנגדים.

גרסטי, ראש העיר היהודי הראשון בתולדות עיר המלאכים, נבחר לתפקיד לראשונה בשנת 2013, וכעבור ארבע שנים זכה לקדנציה נוספת. בשל חוק הגבלת הכהונה, גרסטי לא התמודד על קדנציה שלישית בבחירות בנובמבר אשתקד. לקראת סוף שנת 2020, לאחר שביידן נבחר לנשיאות, רבים העריכו שגרסטי יזכה לתפקיד בקבינט, למשל שר התחבורה (בסופו של דבר ראש עיריית סאות' בנד לשעבר, פיט בוטיג'ג', מונה לתפקיד זה). באופן מעניין ביותר, בדצמבר 2020 גרסטי התייחס לעתידו בעיר המלאכים ואמר: "הסברתי [לאנשי הממשל] שלוס אנג'לס זקוקה לי כרגע, ואני רוצה להיות כאן ולכן אשאר בתפקיד".

YOU MIGHT ALSO LIKE