כל התמונות שתראו כאן הן מזויפות: דיפ פייק מפחיד של טראמפ בכלא
סדרה של צילומים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, חלקם נראים אמיתיים ביותר, פורסמו בטוויטר ונצפו על ידי מיליונים - כאשר רבים שיתפו וחשבו שמדובר בסצנה אמיתית

טוויטר הוצפה ביום רביעי בדיפ פייק, כלומר תמונות מזויפות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, אשר מראות את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מתנגד למעצר ונכנס לכלא. זאת לקראת האפשרות שכתב אישום נגדו יוגש השבוע. 

(מתוך הטוויטר של Eliot Higgins)

התמונות המפוברקות אך מצמררות לנוכח האיכות שלהן, אשר נצפו מיליוני פעמים, מציגות את טראמפ צועק ונאבק בלפחות חמישה קצינים של משטרת ניו יורק.

בתמונה נוספת, נראית אשתו מלאניה טראמפ ובאחרת בנו דונלד טראמפ ג'וניור, צועקים כמחאה על מעצרו של הנשיא לשעבר. 

(מתוך הטוויטר של Eliot Higgins)

בסדרת תמונות אחרות, חלקן נראות אמיתיות יותר וחלקן פחות, טראמפ נראה בתוך כותלי הכלא - מתאמן, יושב עם אסירים אחרים, מנקה את השירותים, קורא ספר ועוד.

שכן הצילומים המזוייפים פורסמו ביום שבו טראמפ טען כי הוא ייעצר, רבים ממשתמשי טוויטר שיתפו את התמונות וטענו, בטעות, שהן אמיתיות. 

זאת כאשר חבר מושבעים גדול במנהטן שוקל אם להגיש כתב אישום נגד טראמפ, במסגרת פרשה בה הוא נאשם כי שילם כסף לכוכב הפורנו סטורמי דניאלס בשנת 2016, כדי שלא תספר לאף אחד על רומן שהם ניהלו. 

מי שפרסם את התמונות הוא אליוט היגינס, מייסד קבוצת Bellingcat, שכתב כי הצילומים נוצרו באמצעות תוכנת בינה מלאכותית היוצרת תמונה מטקסט בשם Midjourny.

הטכנולוגיה הזו עדיין לא מושלמת, אך לא רחוקה משם. היגינס כתב מאוחר יותר: "תמונות המעצר של טראמפ הראו עד כמה טובה וגם רעה התוכנה הזו בעיבוד סצנות אמיתיות. למשל בתמונה הראשונה, יש לטראמפ שלוש רגליים וחגורת משטרה". 

"הנחתי שאנשים יבינו שלדונלד טראמפ יש שתי רגליים, לא שלוש, אבל נראה שזה לא מנע מאנשים מסוימים להגדיר את התמונות כאמיתיות, מה שמדגיש היעדר כישורי חשיבה ביקורתית", הוסיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE