לוס אנג'לס: גבר יהודי יקבל 750,000 דולר - לאחר ששוטרים השחיתו את מכוניתו עם צלב קרס
יומיים לאחר שקיילי סוויין נעצר, הוא הגיע לקחת את המכונית שלו שהוחרמה על ידי המשטרה - אך נדהם לגלות מושבים מלוכלכים ביותר וציור אנטישמי. "לפעמים שוטרים מסוכנים יותר מהפושעים עצמם"

העיר טורנס שבמחוז לוס אנג'לס, הסכימה לשלם 750,000 דולר לתושב יהודי - שהאשים שני שוטרים בריסוס צלב קרס על המכונית הפרטית שלו. 

בינואר 2020, קיילי סוויין הסתובב עם שני חברים שלו בעיר טורנס, הנמצאת כ-25 קילומטרים דרומית לעיר לוס אנג'לס, כאשר אחד מהם גנב דואר מבניין דירות. 

שני שוטרים שהיו באזור - כריסטופר טומסיץ' וקודי וולדין - עצרו את השלושה והחרימו את המכונית של סוויין, וגררו אותה למגרש מכוניות. 

יומיים לאחר מכן, סוויין, שתואר בכלי תקשורת כ"חצי יהודי", אסף את המכונית שלו מהמגרש - ואז נדהם לגלות שמושבי הרכב מלאים בדגנים ואבקת חלבון, ועל המושב האחורי מישהו צייר צלב קרס בלבד. 

סוויין התלונן, ומשרד התובע המחוזי של לוס אנג'לס האשים את וולדין וטומסיץ' בוונדליזם. יתרה מכך, החקירה מצאה סדרה של הודעות טקסט גזעניות שנשלחו בין שוטרי טורנס הנוכחיים ובין מתגייסים, בין היתר בדיחות על להתיז "גז" על יהודים, כמו גם שיתוף תמונות של גברים שחורים שעברו לינץ'. 

יש לציין כי מאוחר יותר, סוויין זוכה מאשמת גניבת הדואר. 

אמנם שני השוטרים פוטרו, אך סוויין טען שמחלקת המשטרה ניסתה להסתיר את המעשים שלהם - מה שהביא אותו להגיש תלונה נגד העירייה. 

החקירה נמשכה וכך גם המשפט, ובחודש שעבר העיר הגיעה להסדר עם סוויין והסכימה לשלם לו 750,000 דולר פיצויים. בינתיים, וולדין וטומסיק ממתינים להמשך המשפט שלהם כאשר הם טוענים לחפותם. 

עודך דינו של סוויין, ג'רי סטירינג, אמרה בהצהרה: "ניהלתי תביעות נגד שוטרים כבר 39 שנים, ומעולם לא ראיתי דבר כזה. זה לא מפסיק להדהים אותי שלעתים קרובות אותם אנשים שמופקדים על הגנת האזרחים מפני פושעים מסוכנים, הם מסוכנים יותר מהפושעים עצמם".

YOU MIGHT ALSO LIKE