ביל גייטס רוצה 'מכבי אש' עולמיים שילחמו נגד מגפות
‏המייסד השותף של מיקרוסופט השקיע הון רב בתחום התוכנה, והוציא מיליונים על קידום מבצעי חיסונים ומוכנות למגפה. גייטס גם הוציא מיליונים כדי לרכוש אדמות חקלאיות בארה"ב, ‏‏ולדחוף‏‏ את העולם לכיוון אנרגיה ירוקה ומקורות מזון ‏‏חלופיים‏‏.

‏מניעת מגפה נוספת כ-Covid-19 מחייבת הקמת רשת תגובה עולמית של ‏‏"כבאים",‏‏ בהובלת ארגון הבריאות העולמי, כך טוען עתה המיליארדר ביל גייטס אשר מוסיף כי מומחים ופקידי בריאות הציבור צריכים להוביל את המאמץ העולמי.‏

‏"אנחנו צריכים להתכונן להילחם בהתפרצויות מחלות בדיוק כמו שאנחנו מתכוננים להילחם בשריפות",‏‏ כתב מייסד מיקרוסופט ‏‏במאמר דעה שפורסם בניו יורק טיימס‏‏ ביום ראשון.

משמעות הדבר היא ‏‏"מערכת ממומנת היטב המוכנה להיכנס לפעולה בהתראה של רגע כאשר הסכנה מתעוררת".‏

‏גייטס הביע תמיכה במאמצי ארגון הבריאות העולמי ליצור רשת של "‏‏מנהיגי חירום מובילים בתחום הבריאות",‏‏ הנקראת "חיל החירום הבריאותי העולמי" המורכבת מ‏‏"אנשי מקצוע מכל מדינה ואזור‏‏" שצריכה להיות ממומנת היטב כדי להגיב ל‏‏"איומים על-לאומיים",‏‏ אליבא דגייטס.

‏ייסוד ארגון שכזה ‏כבר ‏הוצע‏‏ בספרו משנת 2022, 'כיצד למנוע את המגיפה הבאה', אם כי גייטס כינה אותו אז ארגון 'תגובה גלובלית למגפה' (GERM) וציין את גודלו בכ-3,000 איש ואת עלותו בכמיליארד דולרים מתקציב ארגון הבריאות העולמי.

‏"כדי להצליח, חיל החירום חייב לבנות על רשתות קיימות של מומחים ולהיות מובל על ידי אנשים כראשי סוכנויות בריאות הציבור הלאומיות ומוביליהם לתגובות מגפה",‏‏ גייטס התעקש.

‏לדבריו, 2020 הייתה ‏‏"כישלון קולקטיבי... למרות אזהרות רבות".‏

כידוע, הקרן של ביל ומלינדה גייטס אירחה באוקטובר 2019 ‏‏תרגיל מוכנות‏‏ שזכה לכינוי "אירוע 201" והתמודד עם תרחיש של נגיף קורונה שהופך לגלובלי.

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שאירחה את האירוע, נאלצה ‏‏מאוחר יותר להבהיר‏‏ כי לתרגיל אין קשר להתפרצות הקורונה עצמה.‏

‏"העולם חייב לנקוט פעולה עכשיו כדי לוודא שקוביד יהפוך למגפה האחרונה, ואחד המהלכים הגדולים שאנחנו יכולים לעשות הוא לתמוך במומחי הבריאות העיקריים בעולם - ארגון הבריאות העולמי - תוך השקעה בחיל החירום הבריאותי העולמי כדי שיוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו",‏‏ גייטס טען במאמרו ל"טיימס". ‏

‏המייסד השותף של מיקרוסופט השקיע הון רב בתחום התוכנה, והוציא מיליונים גם על קידום מבצעי חיסונים ומוכנות למגפות עולמיות.

גייטס אף הוציא מיליונים כדי לרכוש אדמות חקלאיות ברחבי ארה"ב ‏‏ולדחוף‏‏ את העולם לכיוון אנרגיה ירוקה ומקורות מזון ‏‏חלופיים‏‏.

בראיון שהעניק בחודש שעבר, הוא אף ‏‏מתח ביקורת‏‏ על מייסד 'טסלה' אילון מאסק, על שהוא מממן תוכנית חלל ליישוב מאדים, ואמר כי עדיף להוציא כסף זה על חיסונים.‏

‏אשתו מלינדה הגישה בקשה לגירושין בשנת 2021 וציינה בראיונות גם את קשרי בעלה לשעבר עם סוחר המין והפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין כסיבה אפשרית לפרידה.

YOU MIGHT ALSO LIKE